Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder med høns  (Læst 1874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frankj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Nybegynder med høns
« Dato: 05 Marts , 2015, 21:21 »
Hej.
Hjælp til en nybegynder har tænkt på at bygge et hønse hus på 120 cm x120 cm og en går på 120 cm x 390 cm hvor mange høns kan man have der i har tænkt 3-4 stk. og hvad for nogle vil i anbefale, har tænkt lys sussex
og er det godt at jeg graver 10 cm jord/ler af i gården og ligger sand i steden for
på for hånd tak.
M.V.H Frank

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Nybegynder med høns
« Svar #1 Dato: 05 Marts , 2015, 21:56 »
Du tænker alt for småt mht. hønsegård og hus. Sand i bunden af en hønsegård er helt sikkert smart. Selv om jeg har 30 m2 hønsegård til 10 høns og de går frit i haven hele dagen, så er det alligevel noget af et mudderbad på denne årstid.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Nybegynder med høns
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2015, 06:05 »
Jeg er meget enig med Henriette - noget af det vigtigste for et godt hønseliv er, at der er god udeplads, så hønsene kan have en aktiv dag. Høns er skabt til at gå og rode og skrabe i jorden, pikke grønne spirer, krible krable osv, lave deres egne støvbadesteder og i det hele taget afsøge et større område dagligt. Det er meget imod hønsenes natur at at stå/gå i en lille gård, hvor man passivt kan kigge ud på de dejlige muligheder livet kunne byde på.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14