Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nummer på fast fodring  (Læst 3077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sandhagegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Nummer på fast fodring
« Dato: 05 Marts , 2015, 20:14 »
Min hane er udstyret med to faste fodringe. Kan man ud fra numrene finde ud af, hvem der er opdrætter?
Det er ren nysgerrighed fra min side.

Den ene ring: EE DK 20 14 01231
Den anden ring: EE DK 20 14 00684


Mvh
Heidi


Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #1 Dato: 05 Marts , 2015, 20:27 »
Du kan ud fra DFFR´s faste fodring konstatere hvilket år dyret er fra!  Og ud fra løbe-nr. kan dyrets opdrætter findes. Dog er købs-listerne af ringene kun tilgængelige af DffR og om de har tid til at oplyse/finde ud af hvem der har købt pågældende ringe ved jeg ikke :)  Men forhør dig
« Senest Redigeret: 05 Marts , 2015, 20:29 Fra Rudy »

Offline sandhagegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2015, 20:29 »
Tusind tak for dit svar.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #3 Dato: 05 Marts , 2015, 20:32 »
Hmm, lidt mystisk at den har to faste ringe, især når det er samme størrelse? For var de en hane og hønering, så kunne det jo være en forglemmelse at den forkerte ring ikke var klippet af.
Er begge ringe hele?

Men jeg går fra at den har været handlet nogle gange, siden det ikke er opdrætter at den er købt hos.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline sandhagegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #4 Dato: 05 Marts , 2015, 20:41 »
Ej, det er en fejl med størrelsen på den der hedder 684 - den er str 22. Ringene er hele.

Jeg har ikke handlet hos opdrætter, de er hentet hos en privat, hvor de to høner og hanen her ikke trivedes i hendes flok. De var så underst i hierakiet at de ikke fik lov at komme ind i hønsehuset om aftenen.
De trives de heldigvis rigtig godt her. Det er forøvrigt gul-sortsømmede Orpingtoner.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #5 Dato: 05 Marts , 2015, 20:45 »
Nu bliver jeg en smule forvirret. Jeg er privat :) men også opdrætter af Orpington bl.a. også Gul/sortsømmet.  Så en opdrætter kan vel også være "privat" :)
NB: det er ikke mine ring-numre :)  :)   /o

Offline sandhagegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #6 Dato: 05 Marts , 2015, 20:48 »
Med privat mener jeg en dame, som havde en flok høns af forskellige racer, som hun ikke selv havde opdrættet.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #7 Dato: 05 Marts , 2015, 21:32 »
Ok, det giver bedre mening at det er to forskellige ring størrelser, for det gør man nogen gange, når man er i tvivl om kønnet, når kyllingerne når alderen for ring mærkning. Så må det være en forglemmelse at den forkerte ring ikke er blevet klippet af.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Nummer på fast fodring
« Svar #8 Dato: 05 Marts , 2015, 21:47 »
Med privat mener jeg en dame, som havde en flok høns af forskellige racer, som hun ikke selv havde opdrættet.

OK,   så forstås!