Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høns plukker sig  (Læst 1956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mgs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
Mine høns plukker sig
« Dato: 11 Februar , 2015, 16:05 »
Jeg har tre høner der ikke har fjer på halsen. Det er en af mine ældre høner som jeg ved har tendens til det. Hun var skaldet på brystet da jeg købte hende, men det kommer lidt on/off. I sommers var hun flot, men da hun var skruk med kyllinger gjorde hun det igen. Hun var alene i skrukhuset, så derfor ved jeg hun gør det selv. Hun er lige begyndt at lægge æg igen for ca en uge siden og nu begynder hun igen. Hendes to voksne kyllinger fra foråret er også skaldede på halsen og har været det stort set hele deres voksne liv. Man kan se de bliver plukket ud, da der er meget rødt på deres hals nogengange. De har ikke utøj. Mine to sidste høner er fine. De har mulighed for at komme i haven hver dag, så tror ikke de keder sig. Har i et bud på hvad dette skyldes og hvad man kan gøre ved det?

Offline mgs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 105
Sv: Mine høns plukker sig
« Svar #1 Dato: 04 Marts , 2015, 19:23 »
Her til aften fik jeg kigget lidt nærmere på min høne og hun er total skaldet fra hals til rumpe. Dvs hele undervognen!!!
Hun lagde sig skruk sidste uge, men jeg har taget hende af reden. Hvad skal jeg gøre? Det virker til at være noget hun altid har bøvlet med siden hun var skaldet på brystet da jeg fik hende..skal hun ha øksen? Eller fejler hun noget?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Mine høns plukker sig
« Svar #2 Dato: 04 Marts , 2015, 20:02 »
Jeg ville prøve med noget hjortetaksspray. Du kan købe det hos DLG. Det smager og lugter helt forfærdligt og har en god virkning. Lidt lige som "Go' negl" mod neglebideri hos mennesker.

Nogle høns har den uvane, og den er svært at komme til livs, men jeg ville ikke aflive pga. af uvanen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"