Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: billigt hønsefoder  (Læst 8279 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mlauritzen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
billigt hønsefoder
« Dato: 25 Januar , 2015, 19:22 »
Hej forum


Vi har netop startet op med 10 høns og vil i den forbindelse gerne høre hvor man billigst kan købe foder på sjælland nær Kbh

Vh
Martin

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: billigt hønsefoder
« Svar #1 Dato: 25 Januar , 2015, 19:39 »
Hønsefoder er mange ting.
Hvis du selv vil blande overskud fra køkkenet i hønsenes kostplan, så kan du vælge et tilskudsfoder til at udgøre ca. 1/3, og bruge overskudsmad og en kornblanding til at udgøre de resterende 2/3.
Har dine høns mulighed for at græsse og samle insekter og orme, så har dette også en betydning. Denne fødesøgning er en del af hønsenes naturlige adfærd og bør indgå.
Et fast fuldfoder er det letteste, men også det dyreste.
Fortæl om din kostplan, så kan du nok også finde råd om anskaffelsen af fødemidler. Lidt frisk at du er startet med hønsene inden overvejelser om foder ;).
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Mlauritzen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: billigt hønsefoder
« Svar #2 Dato: 26 Januar , 2015, 07:56 »
Tak for dine velmenende råd, det er dog ikke det som jeg søger.

Jeg vil høre hvor i køber foder billigst. Hos min lokale koster tilskudsfoder 189.- for 25 kg

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: billigt hønsefoder
« Svar #3 Dato: 26 Januar , 2015, 08:34 »
Så blev DFF også en pricerunner  ;D!
Jeg giver 69kr for 15 kg "fuld af pep" hos Davidsen byggemarked. Ved særlige tilbud har det været 10kr billigere.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: billigt hønsefoder
« Svar #4 Dato: 26 Februar , 2015, 22:05 »
Det er dyrt i København, også i omegnen. Jeg har fundet agro-land.dk til at være de billigste, også med leveringen.

Davidsen slog jeg op engang, og jeg mener, at levering til København var ret bekosteligt.

Hvis du finder noget billigere eller lige så godt, så del det med os københavnere, der måtte være her på forum! :D

Jeg gad så godt vide om Veteranen selv afhenter foderet eller får det leveret. Er det ikke dyrt med levering?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: billigt hønsefoder
« Svar #5 Dato: 26 Februar , 2015, 23:09 »
Husk at sammenligne indhold ( især korn og protein %) samt sække størrelse, og ikke mindst om det er fuld eller tilskuds foder, når der skal sammenlignes priser.

For det er ikke sikkert at det billigste er det billigste, for det kan indeholde en meget stor % del korn, også er det lige pludseligt noget dyrt korn i stedet for billigt foder.  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline DoktorLarsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: billigt hønsefoder
« Svar #6 Dato: 26 Februar , 2015, 23:16 »
Fuldstændig enig med Lene. Engang gav jeg mere for mindre, da jeg købte tilskudspiller med 21% protein hvor jeg normalt bruger fuld-a-pep, som indeholder 25%.

Fuldfoder er så bare dyrt i forhold til førnævnte. Jeg har ikke haft "glæden" af at benytte det.