Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: At mærke kyllinger  (Læst 8566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #15 Dato: 26 Januar , 2015, 10:15 »
Og det er helt ok, jeg tror bare du skulle prøve at se det gjort, det er altså ikke så voldsomt som det lyder.


Næh det er ikke særligt svært eller farligt og gøres når kyllinger lige er klækket og taget ud af maskinen eller under skrukken. Og de siger heller ikke noget til det. Det gør jo heller ikke ondt at få lavet huller i ens egne ører.  ;)

Jeg har sat en del øremærker i kid og jeg har fået chipmærket Shetlands føl. Især med gedekiddene får man virkelig "renset ører". Om det er fordi det gør ondt på dem eller om de skriger fordi de bliver holdt godt fast er jo så næste spørgsmål. For de fleste dyr bryder sig ikke om at blive fast holdt.
« Senest Redigeret: 26 Januar , 2015, 10:24 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Musashi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #16 Dato: 26 Januar , 2015, 12:38 »
Mht til at mærke, bruger jeg en ring af ledning (installations kabel) Vældig simpelt og billigt. Der er fem farver at gøre godt med, og man kan jo eventuelt bruge flere i kombination.

Fordel efter min mening. Den er blot bukket om, så modsat strips kan den ikke blive for lille, derimod udvider den sig jo når dyret vokser.

Håber du kan bruge det til noget

simon

Offline Musashi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #17 Dato: 26 Januar , 2015, 13:02 »
Det ser iøvrigt sådan ud :-)


Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #18 Dato: 26 Januar , 2015, 13:24 »
Smart, og de falder ikke af ?
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #19 Dato: 26 Januar , 2015, 13:24 »
Der var smart :-) så skal man ikke skifte så ofte i hvert fald.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Musashi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #20 Dato: 26 Januar , 2015, 13:37 »
Smart, og de falder ikke af ?

Nej de falder ikke af.
Har en enkelt høne som har nappet den af selv i hønsehuset, men tænker, at den bare skal have en ring som går 1 1/2 gang rundt, så er det problem løst.
Så hende faktisk tilfældigt stå og nappe i den, og bum fik hun fat :-)

simon

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: At mærke kyllinger
« Svar #21 Dato: 26 Januar , 2015, 14:54 »
Super, godt tip, det vil jeg huske :-P
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜