Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Duer: hvordan skal man placere sit dueslag  (Læst 4806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rico

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Duer: hvordan skal man placere sit dueslag
« Dato: 23 December , 2014, 12:20 »
Hej

Det er nu blevet tid til, at jeg får genoplivet min barndoms største fascination, Duer.
Jeg har masser af plads til at bygge på, også uden jeg skal bruge mange penge, men hvor skal placere dueslaget??
Her tænker jeg på, hvad skal duerne kunne se, for at de kan finde hjem igen? Kan jeg lave brættet de slår ned på mellem to stald bygninger, eller skal de kunne se åbne marker, træer og bygninger for at kunne "lærer" deres nye hjem at kende.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Duer: hvordan skal man placere sit dueslag
« Svar #1 Dato: 23 December , 2014, 14:47 »
Hej Rico.
Du kan placere dit dueslag lige hvor du har lyst og plads.Hvis du starter op med et par "gamle" duer,kommer du aldrig til at flyve med dem.Uanset hvor længe du har dem lukket inde i slaget,vil de altid søge hjem til det gamle slag når du lukker dem ud.Du kan lave unger af de gamle og så holde dem adskilt når det er tiden ungerne skal ud at flyve.Du kan også købe unger hos en dueavler men de må ikke have været ude og se omgivelserne en eneste gang,så vil de  også stikke af fra dig.Med hensyn til flyvebræt og indgangshul er der ingen problemer.Ungerne er lærenemme.Held og lykke med duerne. /o /o !mc
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rico

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Duer: hvordan skal man placere sit dueslag
« Svar #2 Dato: 24 December , 2014, 13:16 »
Tak for svaret, jamen så er det på jagt efter en opdrætter af dansk skade, som jeg har kastet min kærlighed og begejstring over.

Rico

Offline petled

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Duer: hvordan skal man placere sit dueslag
« Svar #3 Dato: 30 December , 2014, 19:59 »
Øst Vest er det er bedste at ligge sådan så det får morgensol. duer er nemme at vende til. et nyt slag vis der er en gård til. jeg har selv danske duer .sortskader blåskader perleskader blåbåndet . du er velkommen til at kontakte mig
petled

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Duer: hvordan skal man placere sit dueslag
« Svar #4 Dato: 31 December , 2014, 15:48 »
Hej Rico.
Du kan placere dit dueslag lige hvor du har lyst og plads.Hvis du starter op med et par "gamle" duer,kommer du aldrig til at flyve med dem.Uanset hvor længe du har dem lukket inde i slaget,vil de altid søge hjem til det gamle slag når du lukker dem ud.Du kan lave unger af de gamle og så holde dem adskilt når det er tiden ungerne skal ud at flyve.Du kan også købe unger hos en dueavler men de må ikke have været ude og se omgivelserne en eneste gang,så vil de  også stikke af fra dig.Med hensyn til flyvebræt og indgangshul er der ingen problemer.Ungerne er lærenemme.Held og lykke med duerne. /o /o !mc

Jeg opfattede spørgsmålet som det var brevduer det drejede sig om ................
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rico

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Duer: hvordan skal man placere sit dueslag
« Svar #5 Dato: 04 Januar , 2015, 18:35 »
Nej Leif, jeg er blevet forelsket i danske skader, jeg så et kort klip i børnenes julekalender sidste år, og blev straks henført til min barndom, hvor det at se min fars duer komme hjem var helt fantastisk, og hvis det kunne genopleves med de smukke skader ville det være perfekt. Jeg har råderet over en gammel staldbygning, hvor jeg kan få ind/udgang mod syd.