Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i  (Læst 5700 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Dato: 22 December , 2014, 11:16 »
http://lokalavisen.dk/dyrenes-beskyttelse-her-lever-hoens-under-kummerlige-forhold-/Sjaelland-Regionale-nyheder/20141222/artikler/312229990?trackid=Jp%20lister%20seneste

Nu er det åbenbart galt med at høns har naturlige forhold, så være det ikke længe før de også forlanger at fasaner og agerhøns skal have hus at gå ind i, så skal der til at stå små huse rundt omkring i naturen, tror I at de vil blive brugt  ::)

Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #1 Dato: 22 December , 2014, 11:46 »
Nu er der altid flere sider af samme sag, og det er ikke altid at aviserne rammer "sandheden".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #2 Dato: 22 December , 2014, 11:46 »
Jeg ved nu ikke....... Men jeg ville ihvertfald ikke byde mine høns den rodebutik :) Men om dyrene lider? Men man kunne nok få den tanke, at hvis man ikke orker at holde rent omkring dyrene, hvor halter det så også? Mon ikke der er nogen der blot er træt af den øjenbæ?
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #3 Dato: 22 December , 2014, 12:16 »
Jeg ved nu ikke....... Men jeg ville ihvertfald ikke byde mine høns den rodebutik :) Men om dyrene lider? Men man kunne nok få den tanke, at hvis man ikke orker at holde rent omkring dyrene, hvor halter det så også? Mon ikke der er nogen der blot er træt af den øjenbæ?

Ja, det er jo bare en øjenbæ, ligesom alt det affald som ligger rundt omkring i naturen ;)
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #4 Dato: 22 December , 2014, 14:03 »
Har vi ikke en gang set denne mand i tv, hvor der også var en del kritik,,,
At mine høns ikke har det sådan er jo en sag, men jeg kan da ikke se at de ligefrem lider.
Der er da masser her inde, der siger at deres høns sover ude i træerne om natten, så er det jo kun at manden har det lidt rodet, og det tror jeg ikke han er ene om..

DB skulle finde noget mere fornuftigt at tage sig til.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #5 Dato: 22 December , 2014, 14:09 »
Hønsene har adgang til vand og læ samt et rigeligt madsortement. De lever faktisk som blommen i et æg, set fra et hønsesynspunkt. ;)
MEN! Så meget mad trækker rotter til i læssevis. Af hensyn til lokalsamfundet bør han begrænse det og tage den tomme emballage med sig.
Det er ikke for sjov, at vi andre har fælder og giftbokse.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #6 Dato: 22 December , 2014, 15:22 »
Ja, jeg ville nu også sige at hønsene ser ud til at have det OK. Der er mulighed for læ for dem. Men mad+vand er ikke OK! Der skal ryddes op i det. Derudover så skal de tilses hver dag og ikke bare et par gange om ugen... Jeg tvivler også på at de kommer på udstilling som han hævder.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #8 Dato: 22 December , 2014, 21:33 »
Rotterne er uheldige, men at man roder må da være ens eget problem så længe det ikke er til fare for dyr eller natur.
Og det med ræven, det er ricikoen for at leve det frie liv.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #9 Dato: 23 December , 2014, 16:02 »
Han er skam seriøs og medlem af den lokale fjerkræ klub.
Man må gerne nøjes med at tilse dem et par gange om uge :
Stk. 3. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at dyret tilses mindst en gang om dagen. Dette gælder dog ikke fritgående dyr på græs eller lignende. Sådanne dyr skal dog tilses jævnligt.

Jeg kan godt forstå naboerne er trætte af rodet, men det har vel ret beset ikke noget med hønsene at gøre, nogen (flere end man tror) menneskers baghave ser jo sådan ud helt uden de holder høns ;-)

Problemet er vel reelt set rotterne (sikkert pga. madspildet)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #10 Dato: 23 December , 2014, 16:30 »
Problemet er nok,at når man ser en rodebutik med høns,så tror man at hønsene ikke bliver passet.Man kan godt være en dyreven , selvom omgivelserne ligner en losseplads.Det sender bare et forkert signal til andre.Nogle mennesker kan ikke se deres eget roderi men vi er jo forskellige.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad har Dyrenes beskyttelse nu gang i
« Svar #11 Dato: 25 December , 2014, 17:24 »
problemer er nok at dyrenes beskyttelse har en større interesse i at promovere deres forening, end at arbejde for dyrenes velfærd, det er jo medlemmer der taler for typiske byfolks holdninger til hvad der er naturligt, de burde jo anmelde alle hunde, katter og rotter, de møder i byen længe,  læne før de begynder at anfægte en dyreflok der er tilgodeset, efter både lovgivning, og naturlige instinkter, db gør dyrene en stor tjæneste nedlæg jer selv.