Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ormeæg?  (Læst 2291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Janne111

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Ormeæg?
« Dato: 26 November , 2014, 22:19 »
Jeg har 4 høns i haven, der alle trives godt. Her i går opdagede jeg dog, at den ene høne har masser af bittesmå hvide/gennemsigtige æg i afføringen!! Er det mon ormeæg? Jeg kan ikke se nogen orm... (yrrk)

Er der nogen, der ved, hvad det er - og hvad jeg gør herefter?

Hilsen Janne

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Ormeæg?
« Svar #1 Dato: 26 November , 2014, 22:29 »
Gad vide om snegleæg kan passere fordøjelsen nogenlunde uskadte? Jeg tænker på dræbersneglens. Eller kan det være frø?

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Ormeæg?
« Svar #2 Dato: 27 November , 2014, 11:14 »
Næppe sansynligt at føde herunder også snegleæg kan passere høns uskadte, i givet fald er noget helt galt.
Uden at have set gødningen fra hønsene, så ville jeg umiddelbart ordinere en gang hønseguf, og fra tid til anden giver jeg også mine høns en snaps saltsyre i drikkevandet, se blandingsforholdet under ormekur!
Mvh
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Ormeæg?
« Svar #3 Dato: 27 November , 2014, 13:23 »
Snegleæg er ikke gennemsigtige ,og passerer ikke ufordøjet gennem systemet.er der orm eller æg i afføringen er der ikke andet at gøre end en ormekur,kontakt dyrlæge.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Gok

  • Bruger
  • Indlæg: 290
Sv: Ormeæg?
« Svar #4 Dato: 27 November , 2014, 13:40 »
Jeg købte et ormemiddel gennem Amazon for nogle uger siden. Det er pulveriserede krydderurter, som smager virkelig besk! Jeg blandede ca. 5 gram i  400 gram kartoffel/grønsagsmos, og det blev spist i løbet af nogle dage af min søns fem Dværgwyandotter.
Senere fandt han flere store orme i hønsenes afføring.
Det smager åbenbart så forfærdeligt, så ormene slipper taget i hønsenes tarme!
Midlet er helt naturligt, og har ingen indflydelse på æg eller kød.

http://www.amazon.de/gp/product/B00IW80PHA?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00

Det anbefales at gentage efter 10 dage.

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Ormeæg?
« Svar #5 Dato: 27 November , 2014, 13:45 »
Da jeg i sin tid havde papegøjer og parakitter,fik de både rejnfan,tagetes og morgenfruer som forebyggende,men der var kun en ting der virkede når ormepresset var for stort,og det var ormekur.Er der et naturmiddel der virker er det jo alletiders.:-)
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)