Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns indendørs og så ud?  (Læst 1572 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Line86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Høns indendørs og så ud?
« Dato: 22 November , 2014, 11:04 »
Hej. Jeg har 2 kyllinger på 4 måneder der har været Van til at være ude hos deres tidligere ejer. Lige da jeg fik dem blev de meget forkølede. Jeg tod dem ind i varmen og de har været indenfor i 7-10 dage.
Forkølelsen er bedre og overvejer om de skal ud (de har ikke mødt mine andre høns endnu). Men kan de godt tåle at komme ud bare sådan? Hvad kan der ske? Tænker kulde mæssigt når de har været inde ..
Selvom de før gik ude og de har ikke stået så varmt de sidste dage
Mvh Line

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Høns indendørs og så ud?
« Svar #1 Dato: 22 November , 2014, 16:57 »
Slip du dem roligt ud. 1 uge gør ingen forskel på deres fjerdragt, og det er den, der skal holde dem varme.
Men de er ret unge bare at komme ind i en hønsegård til en flok voksne høns, har du en plan for sammenkøringen? Det er godt hvis de kan lære hinanden at kende først, f.eks de nye i et kyllingebur i haven, de gamle fritgående i haven...og holde godt øje med, hvad der sker, når de kommer ind til de andre efter nogle dage.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Høns indendørs og så ud?
« Svar #2 Dato: 22 November , 2014, 17:22 »
Personligt ville jeg aldrig lukke dyr ud indefra på denne årstid. Har du ikke et sted der har en temperatur imellem indetemp. og udetemp. så de kan vænne sig til en køligere temperatur.

Har du mulighed for at dele dit hønsehus op? Så ville det optimale være at de går hver for sig et stykke tid, og ser hinanden an. Så kan du også sætte en varmelampe op til dem, så de kan få varmen, hvis de har brug for det.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.