Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ÆG  (Læst 1355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny Rafn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
ÆG
« Dato: 25 Oktober , 2014, 10:50 »
Hej allel
Vi har en blanding af 11 stk. damer, hvor de 3 ældste er 3 år- 4 på 2 og 4 der har rundet 1 år.
i starten havde de 2 redekasser, og det var perfekt, så udvidede jeg huset med et par m2 og lavede i den forbindelse 2 redekasser oven på hinanden, og det virkede også fint,men nu til spørgsmålet.
Nu er der kun den nederste af de nye (6 md gammel) som dur, alle ca 8 stk daglig vil ind i den kasse samtidig, sommetider er der 3 af gangen og det er der ikke plads til, men hvorfor vil de ikke bruge de andre kasser mere, jeg har forsøgt med nyt hø..spåner-tom..intet virker,
og med den trafik i en "lille" kasse er der tit ødelagte æg.
go weekend
Benny

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: ÆG
« Svar #1 Dato: 25 Oktober , 2014, 11:07 »
Mine bruger også altid de samme 2 redekasser, selvom de har flere at vælge mellem. Måske skulle du lave en forsvindingsrede, så æggene ikke bliver ødelagt.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: ÆG
« Svar #2 Dato: 25 Oktober , 2014, 22:32 »
Hvis du lægger nogle snydeæg i de andre redekasse vælger de nok dem også. Det gør min høns.  Og så snart der er en rede uden æg vil de ikke bruge den mere, sådan er det hos mine høns i hvert fald.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Benny Rafn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Sv: ÆG
« Svar #3 Dato: 27 Oktober , 2014, 20:05 »
De 2 første reder var forsvindings reder, men der ville de overhoved ikke ind i, så dem lagde jeg bund i.
Og det med at lægge æg i er også prøvet, men nej efter 14 dage var der ikke et eneste bidrag
Benny