Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillinger og resultater for 2014-15  (Læst 21485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #15 Dato: 14 December , 2014, 22:40 »
Simon på LU er der også rigtigt mange sorte Dværg Wyandotter, som er rigtigt gode. Og dermed er konkurrencen (bedømmelsen) også hårdere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Karensminde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 344
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #16 Dato: 15 December , 2014, 20:39 »
Simon på LU er der også rigtigt mange sorte Dværg Wyandotter, som er rigtigt gode. Og dermed er konkurrencen (bedømmelsen) også hårdere.
Ved det godt. Men snakkede med en avler der har avlet dem i mange år og han sagde også de var dømt hårdt iforhold til hvad de plejer.
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #17 Dato: 15 December , 2014, 21:51 »
Nu må der vel snart komme nogle flere med resultater fra udstillinger. Eller har (næsten) alle de seriøse opdrættere/udstillere forladt Forum ?

Men så vil jeg "prale" lidt.
Jeg udstillede på LU :
3,5 Jersey Kæmper - sorte og det blev til IM, 91-93-90-90-94-95-95 point = Ærespræmie fra DFfR, ærespræmie, pokal for bedste høne, pokal for bedste 2,2 og klubmester fra Orpingtonklubben.
2,2 Jersey Kæmper - blå randtegnet og det blev til 90, 92, 91-92 point.
1,2 Maran - gråstribet/kobber og det blev til 90, 92 og 94 = kåringspræmie fra DFfR.
1,2 Sumatra - sorte og det blev til 91, 94 og 95 point = kåringspræmie fra DFfR, ærespræmie og sølvmedalje fra Kamphønseklubben.
1,2 Modena - shietti blå m. bronze bånd og det blev til 95, 93 og 94 point = kåringspræmie fra DFfR.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Karensminde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 344
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #18 Dato: 15 December , 2014, 22:08 »
Nu må der vel snart komme nogle flere med resultater fra udstillinger. Eller har (næsten) alle de seriøse opdrættere/udstillere forladt Forum ?

Men så vil jeg "prale" lidt.
Jeg udstillede på LU :
3,5 Jersey Kæmper - sorte og det blev til IM, 91-93-90-90-94-95-95 point = Ærespræmie fra DFfR, ærespræmie, pokal for bedste høne, pokal for bedste 2,2 og klubmester fra Orpingtonklubben.
2,2 Jersey Kæmper - blå randtegnet og det blev til 90, 92, 91-92 point.
1,2 Maran - gråstribet/kobber og det blev til 90, 92 og 94 = kåringspræmie fra DFfR.
1,2 Sumatra - sorte og det blev til 91, 94 og 95 point = kåringspræmie fra DFfR, ærespræmie og sølvmedalje fra Kamphønseklubben.
1,2 Modena - shietti blå m. bronze bånd og det blev til 95, 93 og 94 point = kåringspræmie fra DFfR.
Flot /o
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #19 Dato: 16 December , 2014, 06:55 »
Tillykke Lene!  Næste år har du vel også lidt Svanegæs med.

men jeg havde da også lidt med og er meget tilfreds.
1 Volieresamling hvor jeg havde forventet et 0, for jeg måtte lade den ene høne blive hjemme og 2 andre havde mistet lidt fjer i nakken.
Men de fik da 87 point.
Så havde jeg 6 svanegæs med som fik 96 - 93 - 92 - 91 - 91 og 89
Det udløste 1 sølvmedalje og en kåringspræmie fra DFfR samt en ærespræmie fra specialklubben DGAK.
Hilsen
Peter

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #20 Dato: 16 December , 2014, 06:58 »
det var da flot peter, tillykke med det
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Heine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #21 Dato: 18 December , 2014, 04:55 »
Det blevet ikke til det helt store for mit vedkommende, men fik en ny farve afsted 1,2 blå sølvhalset som fik 93,94,95 og æres præmie hvilket jeg er godt tilfreds med da de stadig lige manglede det sidste i og være helt 100% klar, men tager revanche næste år
Moderne englesk dværg kamphøns.
Sort.
Dværg Aseel.
Gulbroget.

Medlem af:
DFfR.
Vendsyssel fjerkræklub.
Kamphønse klubben.
Barnevelder klubben.
Zwergkampfer club Deutschland.

Offline Svend Erik

  • Bruger
  • Indlæg: 99
    • Team Dråby
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #22 Dato: 28 December , 2014, 23:09 »
Se alle resultater fra LU2014 på racefjerkrae.dk/lu/
Racefjerkræ på Djursland, Kolind og Omegns Fjerkræklub
www.djursracefjerkrae.dk
Faverolles den hyggeligste høne
www.faverolles.dk
Racefjerkræ i Danmark
www.racefjerkrae.dk
Faverolles i Dråby
www.TeamDraaby.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #23 Dato: 29 December , 2014, 10:21 »
Tillykke til jer alle og tak til jer, som delte jeres resultater med os  /o

Der er stadig lidt udstillinger her i januar måned, så måske kommer der lidt flere på banen. Især når der skal "kæmpes" om Sjællandsmesterskabet i Fuglebjerg den 17. og 18. januar. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #24 Dato: 08 Januar , 2015, 02:46 »
Jeg har for hyggens skyld læst kataloget for LU igennem og forstår som nybegynder ikke alle betegnelser.

Skalaen går fra 0 til 100, ikke? Der var ikke nogen dyr under 80, men de med færre point går måske rundt hos hyggefolk?

Først troede jeg, at 00 betød 100, men efter at have læst tråden kan jeg forstå, at 0 faktisk findes? Er der nogensinde nogen, der får 100 point?

Hvad betyder im og IB?

Prisen der står ved nogle dyr, er det prisen de blev udbudt til eller prisen, de faktisk blev solgt for?

Desuden undrede jeg mig over nogle praktiske ting:
Da dyrene skal være der torsdag aften, sover man selv på hotel i 4 dage? Eller kan de, der bor tæt på hinanden, skiftes til at tage hinandens dyr med om torsdagen og man selv kommer først lørdag?
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #25 Dato: 08 Januar , 2015, 07:46 »
Jeg har for hyggens skyld læst kataloget for LU igennem og forstår som nybegynder ikke alle betegnelser.

Skalaen går fra 0 til 100, ikke? Der var ikke nogen dyr under 80, men de med færre point går måske rundt hos hyggefolk? De går enten hjemme, eller er blandt dem der har så graverende fejl at de har fået 0

Først troede jeg, at 00 betød 100, men efter at have læst tråden kan jeg forstå, at 0 faktisk findes? Er der nogensinde nogen, der får 100 point?Nej. 100 er til det helt perfekte dyr, og de findes ikke. Derfor ser du heller ingen dyr med højere point end 97

Hvad betyder im og IB?im betyder ikke mødt. Det kan der være mange årsager til at de ikke er. IB betyder at de ikke er bedømt. Det kan eks være fordi de har vist sig og være syge eller fulde af utøj, og derved er blevet fjernet og sat i karantæne

Prisen der står ved nogle dyr, er det prisen de blev udbudt til eller prisen, de faktisk blev solgt for?Det er prisen de udbudt til

Desuden undrede jeg mig over nogle praktiske ting:
Da dyrene skal være der torsdag aften, sover man selv på hotel i 4 dage? Eller kan de, der bor tæt på hinanden, skiftes til at tage hinandens dyr med om torsdagen og man selv kommer først lørdag?Der er mange der bruger fælles transport, men også nogen der tager på hotel. Det er lidt efter havd der er mest praktisk

S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #26 Dato: 08 Januar , 2015, 13:20 »
Vi har ikke været heldige med avlen i år og har derfor slet ikke kunnet udstille som planlagt.
Og hvis sandheden skal frem, så åd hunden en hel del af det, der var godt! Men så blev indhegningen da også rævesikret bedre efterfølgende.

Ev volieresamling af stor nøgenhals tog til Salbrovad og klarede sig pænt, men var nu mest med for at være med.

Allan udstillede de fem bedste af de hvide mookeer (det er jo som bekendt duer) og de fik gode points, men de kom hjem fra udstilling med ungesyge og døde allesammen... :-(
Efter at have smittet hele dueslaget, naturligvis. Vi håber, overleverne kan give nogle kønne, robuste unger til foråret.

Der bliver dog udstillet et par guldbrakler i weekenden i Ringe. Så må vi se, om de er så pæne, at vi kan være dem bekendt!

Alt i alt: Ikke det bedste år for avl og udstilling hos os!

Offline Svend Erik

  • Bruger
  • Indlæg: 99
    • Team Dråby
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #27 Dato: 08 Januar , 2015, 13:57 »
Kataloget fra LU 2014 er nu lagt i et mere læsevenligt format på www.racefjerkrae.dk/lu/katalog2014/
« Senest Redigeret: 08 Januar , 2015, 21:21 Fra Svend Erik »
Racefjerkræ på Djursland, Kolind og Omegns Fjerkræklub
www.djursracefjerkrae.dk
Faverolles den hyggeligste høne
www.faverolles.dk
Racefjerkræ i Danmark
www.racefjerkrae.dk
Faverolles i Dråby
www.TeamDraaby.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #28 Dato: 08 Januar , 2015, 20:14 »
IB - ikke bedømt gives også hvis dyrene er alt for unge til at kunne bedømmes.

Dyr under 90 point er langt fra gode dyr (medmindre det er manglende udvikling, som har "slået dem ud"). Og man dømmer ikke lavere end firserne, for så er det 0 dyrene får i stedet for.

Man behøver ikke at være på udstillingen alle dagene. På LU afleveres dyrene torsdag aften, fredag bedømmes de. Lørdag og søndag er udstillingen åben for publikum og udstillerne.

På en lokaludstilling afleveres dyrene f.eks. tit fredag aften. De bedømmes lørdag formiddag og udstillingen er åben for publikum lørdag eftermiddag og søndag.

Man kan hente og bringe dyrene selv eller man kan få andre til det også. Til LU kører der fællestransporter.   
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Udstillinger og resultater for 2014-15
« Svar #29 Dato: 11 Januar , 2015, 17:40 »
Dagens resultat fra udstillingen i Ringe.
De store sorte nøgenhalse tog pokalen for sjældne og vanskelige racer. Hønen med 95 points. De tre haner med 91, 93 og 94 points. Det kan man jo dårlig klage over, så det gør vi ikke :-)
Vi havde ellers overvejet at sælge/stoppe med at avle nøgenhalsene for at koncentrere os om braklerne, men ovenpå sådan et resultat er man jo slået lidt hjem i forhold til den beslutning :-)

Braklerne - vi medbragte tre haner - gik det knap så godt. De er på vej i fæld (og hønerne var af samme grund ikke med). Så den let forpjuskede herre der klarede sig bedst, fik 91 points. De to andre - far og søn - blev 0'er pga. en fejl med pigmentering i ansigtet, som vi aldrig rigtig har hæftet os ved før. (Jeg har spurgt om den i avls-forummet)