Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kan man flytte en høne der er skruk hvor æggene er begyndt at klække eller...??  (Læst 1959 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina Bundgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
kan man flytte en høne der er skruk hvor æggene er begyndt at klække eller skal jeg vente til de er klækket...???
tror de vil have godt af at stå i min varme gang, men vil jo hellere ikke at de dør ved flytningen...
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Du skal ikke flytte hende mens æggene er i gang med at klække. Der skal ikke så meget til for at hinden i æggene tørrer ud, og så kan kyllingerne ikke komme ud selv.

Hun skal ha lov at være indtil hun selv vælger at gå af reden, som regel efter 2 dage.

Nu læste jeg lidt i din anden tråd også. Jeg synes ikke det er en god idé at tage høns og kyllinger indenfor. Når de først er inde, så kan du ikke tage dem ud i kulden igen. Kyllingerne vokser hurtigt, og de bliver ikke sjove at ha indenfor om bare et par uger. De sviner en del og har brug for mere og mere plads.

Hvis ellers din høne gør sit arbejde, så skal hun nok holde kyllingerne varme.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Karina Bundgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
jo men det bur de er i nu kan kyllingerne ikke gå rundt i og tænkte bare til alle var klækket og begyndt at spise godt... syntes da det ville være synd at de dør så snart de er kommet ud af ægget
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Problemet er forskellen i temperatur. Hvis de først kommer ind og bliver vant til varmen, så kan du ikke uden videre sætte dem ud igen, så får de kuldechok. Så enten må du sætte dem i køligere og køligere rum til det svarer til temperaturen udenfor, eller også må du vente til foråret med at sætte dem ud. Og det er nok lidt længe at ha voksende kyllinger indenfor ;)

Hvis de alligevel ikke kan gå hvor de er nu, så kan du lige så godt flytte dem til deres nye sted når hønen er gået af reden med dem. Hvis jeg husker korrekt fra din anden tråd, så er de lidt højt oppe? I så fald skal du være meget opmærksom på at kyllingerne ikke hopper ud inden hønen er klar til at følge med. Det har jeg oplevet som lidt af et problem et par gange her i sommer.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.