Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: TAK for jeres svar... nu med kylling nr. 1 på vej ud af ægget  (Læst 1649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karina Bundgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
uuhhh er bare så glad, takker for jeres svar, havde det ikke været for jer, der tog tid til at svare, var æggene nok røget ud... ... vi får en baby idag....
men hjælp.... det bur de er i, ligger hønen meget højt i et hjørne, og der er meget savsmuld... ikke nemt at komme ind og rydde op mm... skal jeg sætte hende i et bur hvor jeg kan se de små og flytte reden i et bur som kan stå i gangen, hvor der er lunt...????(har et indendørs kanin bur der er rimeligt stort. gitter øverst og plast bund....)
hvad med foder til de små... er det på en underkop...???
uuuhhh jeg er helt i vildrede.... men en butik hvor de har foder kan de vel svare på lidt af det...
« Senest Redigeret: 23 Oktober , 2014, 12:55 Fra Karina Bundgaard »
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: TAK for jeres svar... nu med kylling nr. 1
« Svar #1 Dato: 23 Oktober , 2014, 11:32 »
Dejlig melding:-)
For at undgå klatter i foderet kan jeg anbefale en lille plastic-foderautomat som koster ganske få kr. I starten plejer jeg at sætte den direkte på bunden og efter et par dage hænge den lidt op. Jeg bruger også et gammelt kaninbur som er fint egnet til dette formål.
Varmelampe i den ene ende og vand og foder i den anden.
God fornøjelse.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: TAK for jeres svar... nu med kylling nr. 1
« Svar #2 Dato: 23 Oktober , 2014, 12:32 »
For fuldstændighedens skyld burde jeg nok lige have skrevet, at varmelampen naturligvis ikke er nødvendig når du har en god skruk.
Nysgerrig på at høre det samlede resultat af klækningen, og interessant at høre hvilken rugedag den sidste kylling kommer. Dette kan vi andre måske lære af. Jeg har aldrig haft klækninger efter 23. Dagen.
Hilsner, igen :-)
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Karina Bundgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Sv: TAK for jeres svar... nu med kylling nr. 1 på vej ud af ægget
« Svar #3 Dato: 23 Oktober , 2014, 14:14 »
men kan de flyttes fra det bur de er i nu ... mens de er ved at klække og til et andet...??? og kan de have godt af at komme ind i varmen eller i en anden stald hvor det ikke trækker... ???
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....