Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høner i den fritgående flok?  (Læst 1501 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Julie Rohde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
Nye høner i den fritgående flok?
« Dato: 22 Oktober , 2014, 16:11 »
Hejsa,

Jeg har i dag været ude og hente 4 landrace-høns til min flok, som består af 4 hvide italienere og 6 Faverolles hanekyllinger.

Mine høns går frit på grunden, da lågen til hønsegården altid står åbent. Og de fire nye høner er også vant til at gå frit på en anden gård.

Jeg tænker at sætte dem ind til de andre i aften, når de er gået til ro - det har jeg før haft held med.

Men jeg er lidt i tvivl med hensyn til i morgen tidlig. Skal jeg mon lade dem alle gå frit? Eller skal jeg holde lågen til hønsegården lukket i starten? Mine gamle høns bliver nok noget forvirrede over indespærringen. Men hvis jeg lukker dem helt ud, kan de nye mon så finde med hjem i hønsehuset?

Er der nogen, der har gode idéer her?

Mvh.

Julie

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nye høner i den fritgående flok?
« Svar #1 Dato: 22 Oktober , 2014, 16:50 »
For det første så hedder racen Danske Landhøns, for Landrace, er navnet på en svinerace. ;)

Angående om at lukke dem, så ville jeg nok give dem nogle dage i hønsehuset og gården, så du ved om de nu også går ind på pind om aftenen igen, og så de bliver fortrolige med de andre høns og omgivelserne inden de lukkes helt på friland.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub