Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tid til forebyggende tiltag for at undgå mus og rotter  (Læst 9038 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Tid til forebyggende tiltag for at undgå mus og rotter
« Svar #15 Dato: 19 November , 2014, 19:56 »
Man kan købe 11 rottefælder af den klassiske velafprøvede slags hos samme firma for det samme som den dersens el-dims koster!
En hønseholder bør kunne hugge hovedet af en hane, og kan man det, så har man også rygrad nok til at aflive en rotte som er fanget i en fælde. Brug en luftbøsse, en skovl eller hvad som helst.
Det vigtigste og selve udfordringen er at fange disse *#*#* rotter, aflivningen er ikke problemet.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline rkn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Tid til forebyggende tiltag for at undgå mus og rotter
« Svar #16 Dato: 19 November , 2014, 20:53 »
Er helt enig med dig.   Postede kun linket,  som en mulighed.  Rotter som jeg selv fanger, eller kommer i nærheden af,  får en af luft bøssen.
Alternativt er det salon riffel som bliver brugt.  Heldigvis har vi ingen for tiden
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Tid til forebyggende tiltag for at undgå mus og rotter
« Svar #17 Dato: 20 November , 2014, 12:34 »
Det generer mig ikke at skyde dem, så jeg må nok investere i en luftbøsse igen. Vores fik desværre ben at gå på, men det var nok ikke rotteben.  ;D
Jeg bestilte 5 trådnetfælder i går ved Frishop DK. Det koster kr. 235 inc forsendelse. De er effektive og nemme at håndtere. 

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Tid til forebyggende tiltag for at undgå mus og rotter
« Svar #18 Dato: 21 November , 2014, 13:03 »
Det firma vil jeg handle med igen. Varerne kom allerede i dag. Fint emballeret og god kvalitet.  /o