Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: GMO-frit biofoder til vagtler (og høns?)  (Læst 1998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gnidding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
GMO-frit biofoder til vagtler (og høns?)
« Dato: 23 ſeptember , 2014, 09:19 »
Jeg har brugt forfærdeligt meget tid på at søge efter økologisk foder til vagtlerne... og er så dødtræt :-[ af det elendige udvalg herhjemme (ikke eksisterende). Er ogs træt af forhandlerne, som åbenbart alle ligger under for laveste fællesnævner i forhold til miljøet. /d

Nu undersøger jeg så firmaet eierschachteln.de og kommunikerer lidt med dem om levering og priser... det er jo ikke ligefrem billigt, hvis man vil bestille en 20 kg sæk, når levering er 25 euro pr pakke :o. Spekulerer på at tage 100 kg hjem, hvis leveringsomkostningerne så kommer ned (venter på svar). Vi kan godt håndtere denne mængde og har plads til at opbevare. Men...
1) er der nogen her, som har erfaring med firmaet?
2) dur foderet - jeg er stadig i tvivl om proteinindhold osv.?
3) Kunne nogen tænke sig at aftage noget af foderet - dele omkostningerne?
4) Findes der alternativer?

vh., Gitte
29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: GMO-frit biofoder til vagtler (og høns?)
« Svar #1 Dato: 23 ſeptember , 2014, 15:31 »
Økologisk startfoder til hønsekyllinger, evt. suppleret med lidt animalsk protein.
Virker her
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gnidding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: GMO-frit biofoder til vagtler (og høns?)
« Svar #2 Dato: 23 ſeptember , 2014, 16:20 »
Også, når de er i æglægning? (hvilket mine jo ikke er nu mere..) vil melorme være nok ved siden af?
29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...