Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tilbageholdelsestid på kød og æg efter brug af Stald Chok (rød)?  (Læst 3254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BirgitteA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Del venligst din viden om tilbageholdelsestid på kød og æg efter brug af Stald Chok (rød) med mig.
 <E

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Tilbageholdelsestid på kød og æg efter brug af Stald Chok (rød)?
« Svar #1 Dato: 22 ſeptember , 2014, 10:30 »
Jeg kender kun 'den gule' staldchok fra America, så jeg ved ikke, om der er forskel i styrken på dem.

Staldchok er ikke testet på fjerkræ og derfor er der ikke nogen anvisning om tilbagehold på æg eller kød, men ved at kigge i forskellige undersøgelser og forsøg med pyrethrin, så skulle et enkelt pift fra dåsen ikke være skadeligt for høns og er hurtigt ude af kroppen igen - så ingen tilbagehold på æg og kød ved behandling med staldchok med måde.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Tilbageholdelsestid på kød og æg efter brug af Stald Chok (rød)?
« Svar #2 Dato: 24 ſeptember , 2014, 16:43 »
det var så noget af en melding helle,
birgitte spray dit køleskav godt , og hvornår tør du igen spise mad fra det

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Tilbageholdelsestid på kød og æg efter brug af Stald Chok (rød)?
« Svar #3 Dato: 24 ſeptember , 2014, 18:47 »
Fjerkræ har meget høj tolerance overfor giften i staldchok, meget, meget højere end mennesker!

Når det er sagt, så er det en hurtigt nedbrydelig nervegift, der brugt i mange produkter igennem mange år - men Kristian har en god pointe. Det er ikke testet og det er reelt din mad du sprayer, så det er nok mest op til dig selv hvad du synes og tør ;)

Personligt ville jeg ikke bruge det, jeg har god erfaring med hemexcide i deres sandbad mod krible krable /o
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn