Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræven har været i min have  (Læst 2612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mie

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Ræven har været i min have
« Dato: 19 ſeptember , 2014, 12:47 »
 >:(
Jeg har mistet 2 høns i sidste weekend,nok til ræven. Føler mig som en rigtig dårlig mor! Øv øv.
Så ikke " dyret" men fandt mine høns gemt og den ene halvt ædt :'( . Den ene var gemt under min mands bil i carporten og den anden bag en mur til naboen, hvor den havde guffet hønen godt i brystet. Begge høns lå uden hoveder, og dem har jeg ikke fundet. Skulle det være en særlig delikatesse, eller?.
Nå, men så er der kommet 3 nye høns i gården, og sikke da en ballade. De 2 gamle er efter dem hele tiden og de nye tør ikke komme ud af hønsehuset om morgenen.
Den ene gamle høne har lagt sig på reden. Hun skal afskrukkes så jeg har spærret reden af, men ved ikke helt om det er nok. Ellers må hun en tur under baljen.
Nu har jeg lukket de gamle høns ud i haven og de nye går og hygger sig i hønsegården. Så håber jeg de får lidt ro til at æde og bade og hygge sig.
Mon de bliver gode venner, det håber jeg.
God weekend til alle
Vh mie
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.

Offline Lunder

  • Bruger
  • Indlæg: 77
Sv: Ræven har været i min have
« Svar #1 Dato: 19 ſeptember , 2014, 21:39 »
Sikke noget rod. Øv da  *t
1,6 BK Maran
0,1 splash Maran

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Ræven har været i min have
« Svar #2 Dato: 20 ſeptember , 2014, 06:20 »
Mødet mellem nye og gamle foregår altid mindst dramatisk, når der er meget plads i hønsegården eller hønsene går frit. Her i starten er det en god ide - som du også har gjort - at lade de nye gå i hønsegården, så de kan lære deres nye hjem at kende og også få fred til at spise og kigge på omgivelserne - efter en uges tid kan du slippe de nye fri i haven, så er der som regel ikke så mange hieraki hak og sætten hinanden på plads, ud over når de gamle vil bestemme, hvornår de nye må gå i seng...og hvor.

Du har vist blot det store problem, at ræven har været på besøg om dagen, og det er ikke sjovt :(. Mikkel har det desværre med at komme tilbage, når han ved, at der er noget at komme efter - jeg håber I slipper for flere hønsedrab.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lunder

  • Bruger
  • Indlæg: 77
Sv: Ræven har været i min have
« Svar #3 Dato: 20 ſeptember , 2014, 11:25 »
Ja der er stor risiko for, at ræven kommer forbi igen, når den nu ved, at den kan fange høns der. Blev hønsene fanget i haven eller i hønsegården?
1,6 BK Maran
0,1 splash Maran

Offline Mie

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Ræven har været i min have
« Svar #4 Dato: 24 ſeptember , 2014, 19:07 »
Hønsene gik frit i haven og hyggede sig, da ræven tog to af dem. Min mand og jeg var lige gået en tur. Ellers går de i en hønsegård, der er rævesikret. Men er ude når vi er hjemme. Nå men.....
De nye høns og de gamle er blevet gode eller nogenlunde gode venner, så der er ro i hønsegården. Jeg tør ikke rigtig lukke dem ud igen uden at jeg selv er i haven, det er synd for dem men det er konsekvensen. Håber at ræven bliver træt af at komme rendende, så de igen kan komme i haven.
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Ræven har været i min have
« Svar #5 Dato: 24 ſeptember , 2014, 19:27 »
Det var godt, at man kunne finde ud af at blive gode venner...næsten ;) resten kommer.

Hvor er det bare ØV at hønsene er nødt til at være spærret inde i hønsegården, når man gerne vil have dem frit - og man ved, hvor glade hønsene er for at gå frit i haven.

Jeg gruer selv for, at vi en dag ser ræven her i haven, hvor mine høns har gået frit i alle de år, jeg har været hønseejer. Kommer den dag, hvor jeg bliver nødt til at holde mine høns permanent i hønsegård, så vil jeg ikke have høns mere, og det bliver slemt <W
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14