Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hegn om hønsegården  (Læst 2010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline havskum

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Hegn om hønsegården
« Dato: 18 ſeptember , 2014, 14:54 »
hej alle

Er i gang med at bygge min hønsegård og planen var at indhegne den hele da grunden hvor de kommer til at gå, ligger tæt op af en vej og er bange for at de hoppe ud på vejen og bliver kørt ned, men den er 800m2 så det er godt nok meget hegn og pæle der skal sættes op, så tænker på om det overhoved er nogen grund til at komme hegn omkring dem og om hønsene ikke er kloge nok til at blive ved deres hus og på græsset og langt væk fra vejen?

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hegn om hønsegården
« Svar #1 Dato: 18 ſeptember , 2014, 16:39 »
Det er de ikke kloge nok til. Jeg ved et par steder i området, hvor deres fritgående høns render ude på vejen og vores genboers høns går også gerne over vejen og over i min have.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline havskum

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Hegn om hønsegården
« Svar #2 Dato: 18 ſeptember , 2014, 16:55 »
hehe takker for svaret, så må der komme hegn op :)  /o

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: Hegn om hønsegården
« Svar #3 Dato: 18 ſeptember , 2014, 22:42 »
Du kan måske starte med at lave en helt sikret hønsegård, hvor høns ikke kan slippe ud, og rovdyr ikke kan komme ind. Der skal hønsene være, når du ikke er hjemme.
Udenfor kan der være et stort udenomsareal, som er hegnet med 1 m højt hegn, Foroven skal der være et "ækelt" net, som hønsene ikke kan lande på. Her tumler hønsene sig, når du kan passe på, at ingen kan gøre dem fortræd. og de ikke kan begå dumheder.