Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er denne for en??  (Læst 2153 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jeanne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Hvad er denne for en??
« Dato: 15 ſeptember , 2014, 21:01 »
Hej Jeg har en stor kylling fra den 3 maj i år jeg vil høre om i vil hjælpe mig med hvilken race den er eller mest er :) og hvad tror i, er det en høne eller hane. Den hverken siger kykkeliky eller lægge æg.
Mvh. Jeanne 
0.4,2 Sort dværg Orpington
0.2,8 Silkehøns

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvad er denne for en??
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2014, 21:06 »
En sikker høne ud fra tegningen og fjerdragten i denne alder. Ser ud til hun også snart kunne finde på og gå i æglægning.

Når jeg kigger på hende ledes mine tanker hen på noget Italiener eventuelt blandet med Maran, dog uden at kan være sikker eller bare nogenlunde.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Jeanne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Hvad er denne for en??
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2014, 21:15 »
Hej Frank
Mange tak jeg blev lidt i tvivl da den på det sidste har fået meget kam og flipper ;) og faktisk først begyndte at få det efter jeg slagtede hanekyllingerne fra samme dato og det med Maran skal nok passe da den er fra rugeæg hvor de blandt andet havde dem.
Mvh. Jeanne 
0.4,2 Sort dværg Orpington
0.2,8 Silkehøns

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad er denne for en??
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2014, 23:43 »
Måske en krydsning med Maran i eller en "ægte industri Maran"  ;)

Hvad er den købt for at være?

Ligner en høne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hvad er denne for en??
« Svar #4 Dato: 16 ſeptember , 2014, 06:12 »
Jeg synes, den ligner meget min adopterede høne. Hun kom hertil da hun ikke kunne blive i sin gamle hønsegård', fordi hun var blevet forkølet. Hun er købt som Maran hos Hønsegården.dk - så formodentlig en 'ægte industri Maran' Hønen er fra ca. 01.04 og begyndte at lægge æg for godt en uge siden
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jeanne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Sv: Hvad er denne for en??
« Svar #5 Dato: 16 ſeptember , 2014, 08:30 »
Tak for jeres svar, den er fra en håndfuld rugeæg som jeg fik hos min nabo der har fortalt at de har Maran eller fra rugeæg som jeg hentede på en gård med mange forskellige høns. Alle æggene er så udruget af mine silkehøns da de lagde sig skruk så derfor var jeg usikker på hvad den er blevet til. (Hønsegården.dk har jeg besøgt og støtter ikke). Goldie som jeg kalder hønen er den eneste af de udruget kyllinger som jeg har beholdt da hun er meget forsigtig og ikke flyver over mit lave hegn (90 cm) så hønsene kan komme ud og gå på græsset/bedene og hun er også rigtig sød over for de nye kyllinger jeg fik her i sommers. Hun har de smukkeste kloge øjne  :)
Mvh. Jeanne 
0.4,2 Sort dværg Orpington
0.2,8 Silkehøns