Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP!!! Hvad er det?  (Læst 3511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
HJÆLP!!! Hvad er det?
« Dato: 31 August , 2014, 07:43 »
Jeg gør jævnligt rent i mit hønsehus, der bliver fjernet hønselort hver/hveranden dag og redematerialet plus gulvet en gang i ugen. Alligevel er der små sorte dyr der pibler rundt ved hønselorten når jeg fjerne det. Jeg strør med stalosan F alle steder, gulvet/siddepinde/redekasser og oven på redekasserne. Derudover har jeg haft behandlet med staldchok i hele rummet og idag har jeg piftet alle hønsene og hele rummet med stald chok igen. Er der nogen der ved hvad det er for nogle små sorte dyr? De er et par millimeter lange.
Det skal siges at alle høns har det godt er aktive og lægger godt med æg, dog er det kun ca. halvdelen af dyrene der sover i huset resten sover under åben himmel.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #1 Dato: 31 August , 2014, 19:57 »
Blodmider, de suger blod om natten på hønsene og kan også forklare den manglende lyst til at gå ind om natten.

Blodmider har haft en fortrinlig sommer, da de er glade for meget varme.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik Carlsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
  • 1 lys Sussex 1 Mørklægger
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #2 Dato: 31 August , 2014, 22:21 »
Jeg har netop skrevet ind om dette problem og har fået rigtig god hjælp i dette forum. Brug Hemexcide, - slå det op på nettet. Det er virkningsfuldt hvis man følger anvisningen.
Vi lagde et lag Hemexcide i hønsehus/redekasser og ovenpå Hemexciden et lag strøelse. Der blev pudret og kalket med det i sprækker og revner. Dagen efter 1. behandling var der ikke en mide at se. Hønsene blev pudret under vingerne og i rumpen. Vi har sat en balje ned i jorden og hældt Hemexcide i, så hønsene kan støvbade i det.
Behandlingen med Hemexcide skal gentages 14 dage efter, da der klækkes æg ud igen.
Lidt omstændeligt ja, men virkningsfuldt.
Med venlig hilsen
Henrik Carlsen🐔

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #3 Dato: 01 ſeptember , 2014, 08:54 »
Super. Jeg har lige bestilt Hemexcide ved Bangs, det eneste sted jeg kunne finde det. Så kan ikke få det før d.15/9 hvor de har varetur, til mørke jylland  ;) Men bare det virker.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Jesper Janken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #4 Dato: 01 ſeptember , 2014, 09:11 »
Man kan få tør øko sug ved nordisk stald kemi i rødding det er samme produkt og man kan også selv hente ved dem
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #5 Dato: 01 ſeptember , 2014, 12:58 »
Jesper Janken var lige i hønsehuset for at se hvad det var jeg havde stående og kunne se det ikke er Stolasan F, men Nordic Hyg, lige netop fra Nordisk stald kemi. Hvad er forskellen på den og øko-sug?
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #6 Dato: 01 ſeptember , 2014, 13:05 »
Kan se inde på deres hjemmeside de også har et produkt der hedder nordic  fjerkræ-hyg, er det noget du eller andre har erfaring med. Der er dokumenteret effektivitet overfor mikroorganismer i hønsestalde. 
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Jesper Janken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: HJÆLP!!! Hvad er det?
« Svar #7 Dato: 01 ſeptember , 2014, 13:14 »
Der må jeg melde pas det aner jeg desværre ikke
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10