Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stadig ingen æg  (Læst 2451 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Orkide

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Stadig ingen æg
« Dato: 29 August , 2014, 12:50 »
Jeg har nu haft min lille flok i 4 måneder, men må stadig kigge langt efter æg. Jeg har en Australorps, der er gået fra ca 1 om dagen til et hver anden dag og hun er lige nu min præmiehøne, for jeg får ikke æg fra mine to wyandotter, som bare går og hygger sig.

Alle tre er fra sidste år. De to wyandotter gik i fældning da vi fik dem, men kan det virkeligt tage 4 måneder at genetablere fjerdragten?

De har ikke utøj, de har fri adgang til vand, kraftfoder, skaller og byg og de får hønseguf ca hver anden dag. De kommer ud at gå frit i haven også cirka hver anden dag, hvad søren gør jeg forkert???

Kan det være mangel på lys eller noget med foderet

Ud over disse tre har jeg en araucana, som jeg fik for 2,5 måneder siden. Hun gik igang med æglægning med det samme, men har nu i 7 uger skrukket og dermed ikke givet æg (hun bliver smidt ud af rede kassen i aften)
Sammen med araucanaen fik jeg to små pus fra sidst i marts (en maran og en blanding af maran og orpington) Blandingens kam er inden for de sidste par dage blevet helt rød, så jeg krydser fingre for et æg fra hende snart.

Men min store hovedpine er de kære wyandotter. Efter hvad jeg kan læse er de gode og stabile æglæggere, så jeg er efterhånden helt på spanden med hvad jeg skal gøre.

Er der nogen der har et godt råd eller gode erfaringer?

Alle input modtages med kyshånd  /o
« Senest Redigeret: 29 August , 2014, 13:12 Fra Orkide »

Offline lisaln

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 176
Sv: Stadig ingen æg
« Svar #1 Dato: 30 August , 2014, 18:00 »
Jeg tænker om de måske lægger æggene ude i haven, og så hsr du mpske ikke kunnet finde dem?
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Stadig ingen æg
« Svar #2 Dato: 31 August , 2014, 00:03 »
Også min tanke :)
Prøv at vente med at lukke dem ud i haven til over middag - og så se om ikke der dukker nogle æg op i redekasserne...
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Orkide

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Stadig ingen æg
« Svar #3 Dato: 08 ſeptember , 2014, 20:20 »
Tak for jeres input. Det kan ikke være fordi, de gemmer æggene  :angel: Vores nabo har passet dem i 14 dage mens vi var på ferie og hun turde ikke lukke dem ud af gården og stadig ingen æg.
Men men men nu har vi konstateret orm ved en høne, så jeg er igang med den store kur til hel flokken. Hvis det ikke hjælper plukker jeg snart mig selv skallet  *k /f