Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: husmår  (Læst 2296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tina rosenberg

  • Bruger
  • Indlæg: 37
husmår
« Dato: 25 August , 2014, 09:38 »
Jeg har i går set 2 stk. husmår i naboens havne og i en hestefold ca. 50-100 m fra min hønsegård og have hvor høns går frit ude om dage. Klokken var 17.30 og der var fuld sol og den ene løb frit hen over græsplænen. Den var mørkebrun med lave ben og buet ryg. Jeg har set den ene 4 gange siden d. 1. juni, alle gange midt på dagen. Den har nok fået unger. Har jeg grund til at være bekymret? Går den på høns? eller stjæler den kun æg? Hvad gør jeg? skal jeg vente på at der sker noget med mine høns? Jeg bor på grænsen imellem by og land. Her ligger en gård med heste, hunde og katte og flere har høns her omkring. Der er krat og træer og mange småfugle og mus.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: husmår
« Svar #1 Dato: 25 August , 2014, 15:44 »
Er du sikker på det var mår og ikke lækat? Mår tager gerne høns. De kan nemt tage et bytte på størrelse med dem selv. Men lækat tager såvidt jeg ved ikke høns.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: husmår
« Svar #2 Dato: 22 Oktober , 2014, 23:47 »
En kollega har sat fælder op, og fanget 2 ræve og nu oppe på 2 husmår. Han har lagt billeder på FB, så det er ikke bare pral, desværre :(

Han nævnte også, at de havde mistet æg, men indtil nu ingen høns. Det ville nok ændre sig når det blev vinter, mente han, der er jo færre æg og måske en meget sulten mår  :-[

Nogen der ved om det kan passe, at den lader hønsene være i fred så længe der er æg?

Vi har nemlig på mystisk vis ingen æg for tiden, og tænkte det nok var fordi de var begyndt at lægge dem et sted i haven hvor vi ikke kunne finde dem. 
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: husmår
« Svar #3 Dato: 23 Oktober , 2014, 05:58 »
Jeg har tidligere boet et sted med en mår der gik aftentur 50 m forbi hønsegården og aldrig mistet høns til den. Den kan tage høns hvis der er og den er sulten nok men langtfra sikkert at den vil gøre det
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: husmår
« Svar #4 Dato: 23 Oktober , 2014, 07:28 »
måren tager nok ikk store høns før det bliver vinter, fordelen ved at ha en mår er at den holder mus og rotter væk efter den tog en hane fra mig, og jeg fangede den, har jeg slåset lidt med rotter