Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: klargøring til skue.  (Læst 1347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
klargøring til skue.
« Dato: 21 August , 2014, 23:19 »
Jeg har udstillet biler: Vask,voks, dækspray. Og Heste, vask, showshine, oliere mule og hove.
Men hvad gør man egentlig med høns?
Jeg havde tænkt på showshine på fjerene og olie på ben og kam, eller lyder det helt skørt?
Det er en sort /guldplettet thyringer skæg dværg
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: klargøring til skue.
« Svar #1 Dato: 22 August , 2014, 00:14 »
Det mest simple er at vaske ben og tæer og så afsted, men man kan gøre lidt mere ud af det for lige at give det sidste i udstrålingen.

Man kan vaske hele dyret, men det tager gerne fire dage før dyret er helt gennemtørt og har fået sat fjerene på plads igen og ofte ikke nødvendigt ved farvede dyr som din Guld sortplettede Dværg Thyringer Skæghøne.
Så løb og tæer burde være nok og så give dem lidt vaseline eller meget sparsomt med madolie. Hvis man bruger for meget klister det til alt og hvis det kommer på fjerdragten ødelægger det denne. Kammen må også gerne få lidt så den bliver mere rød at se på.

Udover dette kan man ved skæggede høns nulre skægget lige så stille imellem tommel og pegefinger hvilket får det til at se mere fyldigt ud.

De små hårfjer oppe langs kammen kan man også klippen ved huden så de forsvinder. Dette gør dyret ser pænere ud. Check om hun er ren bagi og hvis ikke så fjern det. Derudover hvis det er et ældre dyr checker jeg om næbspidsen eller negle skal klippes inden de sendes afsted.

Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen