Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Siddepinde  (Læst 15528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanssc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Siddepinde
« Svar #15 Dato: 19 August , 2014, 21:45 »
ja, det bliver en løsning med et bræt under. Tunnelen er til den anden hønsegård. Den hønsegård, som huset står i, er lavet af et trampolinstel hvor stængerne er forlænget, så det bliver knap 2 m høj. Den anden er en trampolin, som fortsat skal fungere som trampolin. Under dugen, vil blive hegnet ind. På den måde får de 28,5 m2 gård. Det havde selvfølgelig været nemmere at lave en overjordisk forbindelse mellem de to gårde. Men regner med at løsningen her bliver fin, når græsset gror igen over tunnelen  :)

Stort set alt er bygget af ting, jeg alligevel havde liggende. Rester eller brugte ting, der bare fyldte op
« Senest Redigeret: 19 August , 2014, 21:48 Fra hanssc »

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Siddepinde
« Svar #16 Dato: 20 August , 2014, 07:33 »
Det lyder da som en genial udnyttelse af både ting og plads  /o smart med adgangstunnel :)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Siddepinde
« Svar #17 Dato: 20 August , 2014, 09:49 »
Hvor er det et elegant hønseanlæg!

Offline hanssc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Siddepinde
« Svar #18 Dato: 20 August , 2014, 18:23 »
tak Lene!

Nogen med gødningsbræt, der har en ide til hvor stor minimumsafstand der bør være til pind?

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Siddepinde
« Svar #19 Dato: 23 August , 2014, 16:03 »
Jeg havde to pinde forskudt med gødningsbrædt nedenunder. Nu nedlagt pga. blodmide-massakre.

Jeg ville nok vælge en pind næste gang, da det vil gøre rengøring nemmere - ind under pinden.

Lige nu har jeg bare bukke med pinde klappet på, for at jeg dagligt kan tage dem ud og hælde kogende vand på og derved forhåbentlig få has på evt. oversete blodmider (har kalket og kalket og fuget sprækker)

Afstand ned til brædt var hos mig ca. 30 og 45 cm. Men det kommer nok an på valg af race(r)...

Offline MarianneW

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Siddepinde
« Svar #20 Dato: 10 ſeptember , 2014, 14:36 »
Hej
Jeg er ny her og har her i år fået 4 orpington unghøns på 4 og 5 måneder i haven. De går fint ind og ud af huset om aftenen (huset er hævet 75 cm over græsset) - men de er ikke meget for at sidde på deres siddepind - pinden er sat 10 cm over bunden i huset.
Behøver de i det hele taget, at sidde på pind?
Har forsøgt at sætte dem på pinden - men ligeså snart jeg slipper dem - går de ned og putter sig en stor bunke.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Siddepinde
« Svar #21 Dato: 10 ſeptember , 2014, 15:36 »
Nej - høns behøver ikke sove på pind. Det kan være en fordel at de gør det, så de ikke får natklatterne i fjerdragten.

Her hos os må man selv bestemme, hvor man vil sove, og kun to af mine 14 høns sover på pind. Når det bliver rigtig koldt om vinteren, så vælger de to også 'bunken'. Jeg synes ikke, jeg bemærker hønselort i fjerdragten.
« Senest Redigeret: 10 ſeptember , 2014, 19:52 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline MarianneW

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Siddepinde
« Svar #22 Dato: 10 ſeptember , 2014, 15:41 »
Super Helle - tak for svar  :) - har ikke kunnet finde noget i nogen bøger om emnet, blot at de skulle sidde på pinden.
Har heller ikke set hønselort i fjerdragten - så jeg tror de får lov at sove i bunken - uden at blive forstyrret af mig.