Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP!!!!  (Læst 9829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #15 Dato: 01 August , 2014, 16:03 »
De to små kyller er nu ude af ægget. Skal de stadig holdes fugtige eller skal de bare tørre nu? Jeg har ledt med lys og lygte, men har desværre ikke fundet en varmelampe, har derfor bestilt en Kumo kyllingmoder med america thisted, men den skal jo lige komme hjem. Kan jeg nøjes med varmepuden så længe?
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #16 Dato: 01 August , 2014, 16:16 »
Tillykke med dem - jeg regnede også med, at det ville gå hurtigt <I

Nu skal de ikke have ' våd klud' mere - de skal tørre

Jeg har aldrig selv prøvet, men du har jo ikke andre muligheder end varmepuden. Heldigvis, så er det varme dage og nætter vi har, så det skal nok gå.

Lad dem få en kasse, som er lidt større end varmepuden, så de kan gå udenfor puden, hvis de vil køle lidt af - der kan du også stille mad og vandskål (lille bitte en man ikke kan drukne i)

Jeg går så ud fra, at den varmepude du har, ikke er med termostat, som selv slukker efter nogle timer
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #17 Dato: 01 August , 2014, 16:17 »
...men du satser vel stadig på at sætte de to ud til deres mor og søskende i morgen?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #18 Dato: 01 August , 2014, 16:24 »
De skal ud til deres mor lige så hurtig jeg kan komme til det, det vil sige i morgen aften. Nej, den varmer hele tiden, men jeg kan stille den på forskellige temperature, så tænker at stille den på lav, da den varmer temmelig godt igennem. Og som du selv siger det er jo ikke koldt hverken om dagen eller natten. Jeg krydser stadig fingre, men er fortrøstningsfuld, nu de har klaret det så langt. Jeg vil gå igang med at gøre deres midlertidig hjem klar med det samme.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #19 Dato: 01 August , 2014, 16:26 »
Husk at lave gåplads uden for varmepuden - og så sæt temperaturen lavt. Har du et termometer, du kan lægge på puden, så du lige kan få en fornemmelse af, hvor meget den varmer - nyklækkede kyllinger skal have 30-32 graders varme den første uge

Er kyllingerne fuldbårne, sunde og raske, så skal de nok klare et døgn på en varmepude - de er skam igennem det aller værste :)

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #20 Dato: 01 August , 2014, 16:34 »
Den ene ser sund og rask ud, den anden har ligesom ikke rigtig fået absorberet det sidste blomme og lukket hullet på maven, men pipper stadig og prøver at skubbe sig lidt rundt.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #21 Dato: 01 August , 2014, 16:35 »
 Mine sidste tre kyllinger startede med en 40 watts glødepære den første uge. Derefter en 25 watts, der blev slukket i går, da de var 16 dage gamle.
De går i et marsvinebur, der bliver overdækket om natten, så temp. holder sig  på 24 grader.
De trives fint og bliver lukket ud i en gård på tirsdag.
Jeg har flere glødepærer til mignonfatninger, hvis nogen mangler til lille kyllingehold.

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #22 Dato: 02 August , 2014, 13:35 »
Så er jeg lige kommet hjem fra svigermors fødselsdag og de to små kyller har det bare så fint ;D Jeg tog dem med ud for at se hvordan hønemor ville reagere på lyden af to små nye kyllinger, og hun kom farene for at tage imod dem, så nu går de ude i hønsegården sammen med mor og søskende. Desværre var en af de tre ældre søskende død da jeg kom derud, den lå lige ved indgangen til hønsehuset.
Det hele startede med to skrukker og 20 æg, seks af dem klækkede, 2 er døde, fire i live. 14 æg blev aldrig fuldt udruget, men alle har været befrugtet. En meget viril ungersvend jeg har mig der ;) Taget i betragtning af at, hønerne kun er et ½år gamle og jeg kun har haft høns i meget kort tid, syntes jeg det er ok.
Jeg er i hvert fald glad for at der kom lidt kyllinger til hønemor der har været så tålmodig. /o
Tak for hjælpen til alle der er kommet med gode råd og ideer.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #23 Dato: 02 August , 2014, 14:15 »
Det var da herligt, at det lykkedes at komme til verden på Georg Gearløs metode og bagefter blive modtaget af moar med åbne vinger ....ved højlys dag.

Sikke en dejlig historie - på trods af noget knas i rugeriet og en død søskende

Godt gået Pia /o

He he - og nu får du snart en ny varmeplade eller kyllingemoder ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #24 Dato: 03 August , 2014, 20:40 »
Billede 1. Mor med kyllinger
Billede 2. De to jeg hjalp til verden
Billede 3. De tre hun selv rugede ud. (En er desværre efterfølgende død)
Billede 4. Mor med kyllinger
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: HJÆLP!!!!
« Svar #25 Dato: 03 August , 2014, 20:46 »
NÅÅÅårrr, hvor nuttede.
Lykken er, når det lykkes  <M
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk