Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mangel på æg når de bliver lukket helt ud  (Læst 1838 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte78

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Mutter
Mangel på æg når de bliver lukket helt ud
« Dato: 31 Juli , 2014, 21:16 »
Når vores høns lukkes ud så de har hele grunden at boltre sig på, så er der 1-2 æg i redekassen, når de er inde i hønsegården så kan der være op til 5 æg.
Har været rundt på grunden men kan ikke se nogen reder med æg nogen steder.
Hvad er det der sker?
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Mangel på æg når de bliver lukket helt ud
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2014, 23:26 »
De er nok bare supergode til at gemme dem. Mine er lige flyttet ind i et nyt hus, mens vi renoverer det gamle. De har den samme store mark at boltre sig på, men jeg finder æg de underligste steder, og nogle gange finder jeg dem slet ikke.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Mangel på æg når de bliver lukket helt ud
« Svar #2 Dato: 01 August , 2014, 06:54 »
Jeg tror også, at de har fundet et dejligt, helt hemmeligt gemmested ;D. Mine araucana fik den skøre idé for nogle år siden at vandre hele vejen ned til løsdriftstalden og lægge æg i halmen. Jeg fandt næsten 30 æg i samme rede. Måske kan du prøve at sætte en redekasse op udenfor? Ikke, at jeg egentlig tror, at hønsene vil bruge den, men det er da et forsøg værd. Jeg bruger et udendørs kattetoilet til formålet.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Hallserydsgård

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 160
Sv: Mangel på æg når de bliver lukket helt ud
« Svar #3 Dato: 01 August , 2014, 15:21 »
Jeg har haft det problem, at når de frit i haven, så fik jeg ingen æg. Prøvede et par gange at der ikke kom nogle æg. Derfor troede jeg at de lagde dem i haven. Så jeg lod dem blive i hønsegården og efter 2-3 dage begyndte der at komme æg igen. Tror ikke at de fik nok protein til at lægge æg, selv om de havde fri adgang til fodret. Kender andre, der har haft samme problem. Du kan jo prøve at lade dem blive i gården. Får du æg med det samme, ja så har nok fundet er bedre sted at lægge dem. Hvis Ikke så kan dine høns bare ikke administrere friheden.  ;)
Mvh Mette

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Mangel på æg når de bliver lukket helt ud
« Svar #4 Dato: 01 August , 2014, 16:33 »
Min høns er også mestre i at gemme deres æg. Men da det ikke er Påske hele året gider jeg ikke at lede efter dem.
Så nu får de først tilladelse til at komme ud efter kl. 12. Siden jeg gør det lægger de pænt indenfor. Hvis de nogle dage i træk får lov til at komme ud tidligere er der med det samme nogle som prøve at lægge æg andre steder.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.