Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanehold i sorø !  (Læst 4628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hanehold i sorø !
« Dato: 31 Juli , 2014, 07:09 »
Er der nogen som kan bekræfte at Sorø Kommune, ændre sine regler nu her den 1. august?? Så de ikke tillader hane i byzone mere??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2014, 07:28 »
Ikke bekræfte - men jeg var ved at sende en hane til Sorø. Det blev stoppet bl.a. fordi haner ikke skulle være velkomne i byzone i Sorø efter 01.08.14

Jeg kan dog ikke finde det omtalt på kommunens hjemmeside
« Senest Redigeret: 31 Juli , 2014, 07:30 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2014, 08:10 »
Ja, lige netop Helle.

Jeg havde også en "køber" som ville købe 1,1 Jersey Kæmper, mailede den 29. og ringede så i går den 30. og aflyste det pga. de nye regler. :o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Egonsminde

  • Gæst
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2014, 08:17 »
Det lader ikke til det. Sorø er dog en ø i vestsjælland hvor københavnerne flytter på landet og det kan give problemer ;-)
http://soroe.dk/affald,-kloak-og-miljoe/regler-for-mindre-dyrehold/hoensehold-i-byerne
« Senest Redigeret: 31 Juli , 2014, 09:50 Fra Sara Louise Bøttcher »

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2014, 09:39 »
Jeg kan heller ikke finde noget? Der står intet i Teknisk Udvalgs referater fra 2014, så det lyder mystisk.

Det eneste jeg kan finde om en hane er en klage over en hane i juni 2014. (som jeg har søgt aktindsigt i)


Og så kan jeg finde en reklame på kommunens hjemmeside om sommeraktiviterer for børn. Kom og lær at holde høns i haven  ;D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2014, 09:57 »
Hmm. Så måske bare en dårlig undskyldning for ikke at ville købe. Bare dog folk gad være ærlige og sige NEJ TAK, i stedet for alle de dårlige forklaringer..............eller bare de kun henvendte sig, når de var 100 % interesseret i stedet for at spilde min og deres egen tid på "pjat".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Egonsminde

  • Gæst
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #6 Dato: 31 Juli , 2014, 10:10 »
Det kan være de fandt ud af hvor langt der er til ned til dig. Jeg har kørt turen og jeg bor på grænsen til Sorøkommune og der er langt. Jeg finder ofte at de to ting der driver folk er grådighed og dovenskab som oftest det sidste  ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #7 Dato: 31 Juli , 2014, 10:18 »
Jamen, der står jo på min hjemmeside at jeg bor på Lolland. Så helt bagpå folk kan det vel for pokker ikke komme..................
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Egonsminde

  • Gæst
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #8 Dato: 31 Juli , 2014, 10:38 »
Enig, men det kan være de har fundet en avler der var tættere på og så var det jo nemmere. Jeg har oplevet det tit sågar når folk vælger hingst til deres hopper. Du bor jo også i den fjerne ende af Lolland :P

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #9 Dato: 31 Juli , 2014, 11:03 »
Så stor er Danmark nu heller ikke..................... og der er hverken bro eller færge til mig fra Sjælland af, som koster penge.

Men "sjovt" nok har folk ingen skrupler om at spørge mig om jeg kommer til Sjælland, så der er åbenbart kun for langt den ene vej.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Egonsminde

  • Gæst
Sv: Hanehold i sorø !
« Svar #10 Dato: 31 Juli , 2014, 11:29 »
Men sådan er det jo :D der er per definition længere fra by til land end omvendt. Sådan har min familie i KBH det i hverfald. :P Det er jo bare nogle høns :o