Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hybrider  (Læst 5602 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline William

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
Hybrider
« Dato: 25 Juli , 2014, 15:31 »
Vores kommende hønsehold kommer til at indeholde 2 hybrider, men hvilke skal det være? Jeg kan selv rigtigt godt lide Isa brown, Grünlegger og sort, tværstribet skovhøne. Vi vil ikke have f.eks to isa brown,men altså have noget forskelligt at kigge på :) Håber der er nogle med erfaringer de vil dele ;)
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline William

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
Sv: Hybrider
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2014, 17:34 »
Ingen der ved noget?  ???
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hybrider
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2014, 19:45 »
Ingen der ved noget?  ???

Jo - og jeg har også skrevet det til dig før, William ;) det er altid godt at have to af hver slags, lige meget om det er hybrider eller racehøns. Høns har det med at være bare lidt gladere for èn af sin egen 'slags' eller skal vi sige èn som ligner den selv
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline William

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
Sv: Hybrider
« Svar #3 Dato: 26 Juli , 2014, 20:35 »
Vi har tænkt os bare at starte med to hybrider og hvis så høns er noget for os så udvider vi flokken, så hvis vi nu bestemmer os om bare at have to høns kunne man så ikke have en af hver?
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: Hybrider
« Svar #4 Dato: 26 Juli , 2014, 21:32 »
Læs lige hvad Helle skriver. Høns kan li at der er en som dem selv. Altså ingen god ide med en af hver.
Du har også før fået det svar at høns er flokdyr.
To er ingen flok.
Du er blevet inviteret til at komme til Helle og få erfaring og viden om høns, har du benyttet dig af det flotte tilbud?
Venlig hilsen
Eva

Offline William

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
Sv: Hybrider
« Svar #5 Dato: 26 Juli , 2014, 21:39 »
Du er blevet inviteret til at komme til Helle og få erfaring og viden om høns, har du benyttet dig af det flotte tilbud?


Ikke endu, men skal snart derop regner jeg med ;)   :)
Problemet er at vi dsv. nok ikke plads til mere en 2-3 høns :(
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hybrider
« Svar #6 Dato: 26 Juli , 2014, 22:27 »
Ja....vi ses snart, William :)

...og selvfølgelig vil to forskelligt udseende høner også kunne blive gode venner. Jeg fik jo selv min enlige faverolle, som skulle lære 4 Isa'er og en Vorwerk at kende, og hun blev hurtigt slyngveninder med dem alle - lige nu har jeg en wyandothønekylling, som også bliver eneste wyandot i min blandede flok, men hun er så vokset op sammen med et par blandingskyllinger, som også bliver her.

Jeg ved ikke rigtig, hvad du egentlig vil med dit spørgsmål og hvilke erfaringer du efterlyser - for du skal jo vælge de hybrider, du synes bedst om.

Som Eva skriver, så er to høner faktisk for lidt. To høner kan til nød godt nøjes med hinanden, men det er en meget, meget sårbar duo, for falder den ene fra, så skal du straks - og jeg mener straks - ud og finde en ny veninde - så som minimum tre høner, vil jeg anbefale
« Senest Redigeret: 26 Juli , 2014, 22:31 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline William

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
Sv: Hybrider
« Svar #7 Dato: 26 Juli , 2014, 23:13 »
Okay, det jeg mente med erfaringer var hvis der var noget jeg skulle vide om den bestemte hybrid.
Men ja vi ses snart, og god ferie :)
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hybrider
« Svar #8 Dato: 26 Juli , 2014, 23:22 »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Sanne123

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
Sv: Hybrider
« Svar #9 Dato: 30 Juli , 2014, 09:31 »
Jeg har 24 høns af flere racer, og min erfaring er på ingen måder, at hønsene foretrækker dem de selv ligner. Ja, høns er flok dyr, men jeg ser ikke nogle problemer i at starte med to og så udvide, hvis man finder ud af, at det er noget for én :)  så længe man ikke kun har en enkelt høne alene, så skal det nok gå :)

Jeg har selv 3 grønlægger, men da de er hybrider så er de vidt forskellige i både farver og sind, så det kan være lidt svært at beskrive lige netop disse. De andre kender jeg ikke selv.
0,2 hunde
1,0 sort australorps
0,7 lys sussex
0,3 kobberfarvet Maran
0,2 tværstribet maran
0,4 gul sussex
0,1 New Hamshire
0,3 Grønlægger
0,1 R.I.R.
0,1 Sølvblå Königsberger´
0,1 Druffler Haube