Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværg Silkehøne, Skruk eller syg?  (Læst 1579 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kolibri

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Dværg Silkehøne, Skruk eller syg?
« Dato: 24 Juli , 2014, 12:05 »
Jeg har en 1 år gammel dværg silkehøne, det ligner den er skruk (Ligger meget inde i huset, some om den rugede) Da vi så prøvede at ligge nogle æg ind under den skubbede, dem den væk henunder natten. Er den skruk eller syg?

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Dværg Silkehøne, Skruk eller syg?
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2014, 17:35 »
Hvis hun siger som en skrukhøne, må hun jo være skruk, men ligger hun bare og sover nede på jorden eller lignende, kan hun godt være syg.
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Kolibri

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Dværg Silkehøne, Skruk eller syg?
« Svar #2 Dato: 27 Juli , 2014, 22:01 »
Siger som en Skrukhøne? Er det en speciel lyd?

Offline Lunder

  • Bruger
  • Indlæg: 77
Sv: Dværg Silkehøne, Skruk eller syg?
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2014, 10:58 »
Mine erfaringer med skruk:
En skrukhøne rejser fjerene, særligt i nakken, når man rækker hånden ned til den. Måske hakker den lidt ud efter dig. Og så siger den denne "skruklyd" som er små kluklyde og en lidt langstrakt truende skurende lyd 'skruuuuu' eller 'skråååååå8) Og så insisterer den på at blive liggende i reden og er næsten svær at skubbe ud.

Hvis din høne ikke gør ovenstående, så er den nok ikke skruk. Det lyder også underligt, at den skubber æggene ud af reden. Det burde være absolut modsat.
Måske er den i virkeligheden sløj *t
1,6 BK Maran
0,1 splash Maran

Offline Kolibri

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Dværg Silkehøne, Skruk eller syg?
« Svar #4 Dato: 29 Juli , 2014, 16:27 »
Den gør alt overstående. Det er Dværg Silkehøne, og de æg jeg lagde ind under den var ikke fra dværghøns, kan det have noget med noget at gøre?