Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?  (Læst 8232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AnneXavia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Dato: 20 Juli , 2014, 14:45 »
Så har jeg fået mit første hønsehus med tilhørende gård, og har i den forbindelse 2 spørgsmål.

1. Hvornår kan jeg begynde at lukke mine 5 høns ud i haven, og regne med de selv finder hjem i huset om aftenen?

2. Gården er 100% rævesikret, net gravet ned under soklen! og der er tag på gården! de skal igennem gården! for at kunne komme ind i huset. Ville I lukke ned til selve huset, eller bare lukke af ind til gården, så de kan stå op og gå i seng når de lyster?

Mvh Anne

Offline Tinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Svar #1 Dato: 20 Juli , 2014, 15:19 »
Hej
Stort tillykke med hønsehus/ høns :)
Du kan lukke dine høns ud i haven efter en lille uges tid. De skal lige finde ud af hvor de hører til :D
Jeg vil lukke ind til hønsene hver nat, selvom gården er sikret mod rævene......har selv prøvet at lade være :-\ hvilket resulterede i at rævene kom på besøg. Den fik dog ingen høns, men hane, høns og kyllinger var meget skræmte resten af dagen.
God fornøjelse med din høns ;)
Venlig hilsen Tinne
1,0 Mand
0,3 Dansk landrace,
0,7 Rødeste Amerikanerne
0,1 Labrador
0,0,4 Orpington

Offline AnneXavia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Svar #2 Dato: 25 Juli , 2014, 21:39 »
Tak for det hurtige svar, de har i dag været ude for første gang, og det gik helt problemfrit med at finde hjem i seng igen  ;D
Men hvad gør I andre når I er på arbejde? Går de så ude i den frie natur, eller lukker I dem først ud når I kommer hjem?

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Svar #3 Dato: 26 Juli , 2014, 08:05 »
Mine er i hønsegården om dagen, og bliver lukket ud som det allerførste når vi kommer hjem. I weekenderne kommer de ud så snart vi står op.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Svar #4 Dato: 27 Juli , 2014, 09:38 »
Vores går også i hønsegården, når vi er på job. De kommer ud, når vi kommer hjem, og i weekenden er de ude næsten hele dagen :)
Venlig hilsen Tinne
1,0 Mand
0,3 Dansk landrace,
0,7 Rødeste Amerikanerne
0,1 Labrador
0,0,4 Orpington

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Svar #5 Dato: 27 Juli , 2014, 15:02 »
Jeg lukker mine høns ud, så snart jeg står op, eller når jeg har spist morgenmad. Og når jeg skal på skolebænken igen, kommer de nok ud, inden jeg cykler af sted. ;)
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Hvornår må jeg lukke mine høns ud i haven?
« Svar #6 Dato: 27 Juli , 2014, 20:49 »
Vores kan gå ud i en sikret gård direkte fra hønsehuset, og bliver lukket ud vi står op, til de går i seng af sig selv. Det kan godt knibe med at sove længe i weekenden, for de laver et værre spektakel hvis de ikke bliver lukket ud passende tidligt.

Hvis vi begge skal af sted, får de som regel lov at gå frit i haven imens, da der er 2 m rionet + hegn hele vejen rundt, så det er rimeligt sikret.
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger