Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vagtelbur med voliere  (Læst 6636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Vagtelbur med voliere
« Dato: 05 Juli , 2014, 17:40 »
Til inspiration er her en lille beskrivelse at mit vagtelbur med tilhørende voliere. Der er nogle detajler i det, som måske kan bruges af andre.

Selve buret er her, hvor huset er til højre og volieren til venstre. Forpladen kan åbnes helt for grundrengøring.

Volieren kan åbnes og er i samme niveau som huset, så vagtlerne går lige ud

Jeg har tidligere vist et bur, hvor der skubbes en plade ind for at lette rengøring. http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=34333.0 Her er en anden løsning hvor pladen er i huset og trækkes frem for at dele rummet op i 2.
Her er pladen tilbage

Og her fremme

Fronten mangler jo stadig, men ellers er det jo ikke til at se.
Her er fronten på, og en stang til at hive pladen frem og skubbe den tilbage. (Ja det er en tentorpæl...)


Glideren er lavet af 2 gardingstænger, hvor den lange er skruet fast i den blivende plade.


Bemærk skruen midt gardinstangen på den bevægelige plade, den sørger for at gardinstængerne ikke kan hoppe fra hinanden. Faktisk er der 2 skruer, en længere inde også.

Granskjul i hjørne, lavet med 4 vinkelbeslag

Og nu med gran på


"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Vagtelbur med voliere
« Svar #1 Dato: 05 Juli , 2014, 19:48 »
Dejligt med detaljeret beskrivelse og billeder, er netop ved at tænke over hvor de små dyr skal være til vinter. Hvis de ikke skal være i drivhuset.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Vikkelsø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 93
Sv: Vagtelbur med voliere
« Svar #2 Dato: 07 Juli , 2014, 10:34 »
Det ser rigtig godt ud! Jeg går også med overvejelser om, hvorvidt jeg skal bygge noget helt andet til mine vagtler, og jeg havde tænkt mig noget i den stil, du har lavet.
0,6 Maran
0,1 Silke
0,2 Grønlæggere

Offline Gnidding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Vagtelbur med voliere
« Svar #3 Dato: 30 August , 2014, 20:55 »
Jeg kan rigtig godt lide det her lille bur! /o
 Ville et sådan kunne bruges, som vinterhi for mine magnum jumbo, der lige nu går i drivhuset? Eller skal de beskyttes endnu mere mod frosten (jeg - dvs. min mand ::) - kunne jo bygge et tilsvarende med isolering... ja vel evt. med en varmepære i).

Spekulerer også på, at jeg på sigt gerne vil udruge vagtler (med rugemaskine... jeg evner ikke selv at ligge stille så længe!); ville kyllingerne så have bedst af at gå fra rugemaskine til et bur inde i min stald med varmelampe osv., eller ville de kunne tåle at ryge ud i sådan et bur, hvis der her var opsat en varmelampe eller kyllingemor?
29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Vagtelbur med voliere
« Svar #4 Dato: 31 August , 2014, 09:04 »
Mine går i det bur om vinteren. Dog sætter jeg en plexiglas plade 2 cm foran volierenettet, så det ikke regner/sner ind i buret. Den tager også vinden.

Bare det er tørt og trækfrit kan de sagtens klare frost.

Hvis du har dem i drivhus, kan du også sætte en kasse derind, som de kan gå ind i om vinteren, det er der en del som gør.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gnidding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Vagtelbur med voliere
« Svar #5 Dato: 31 August , 2014, 13:16 »
Tak for svaret Finn /o
Jeg er lidt i vildrede med, hvad løsningen bliver... for jeg overvejer også bare at bygge en indendørs voliere i stalden til dem...

Hvad gør du i forhold til vand, når det er frost? Jeg spekulerer i det hele taget på, hvad folk gør...synes godt nok, alting frøs til is for mig den ene vinter, lige så hurtigt næsten, som det blev hældt op...
29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...