Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ombygning af Metalskur til hønsehus  (Læst 12513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LNA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #15 Dato: 15 Marts , 2013, 13:12 »
.

Offline LNA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #16 Dato: 15 Marts , 2013, 13:13 »
Og et sidste overblik.

Offline crj100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #17 Dato: 16 Marts , 2013, 16:17 »
Tror du skal skifte din siddepind til en lægte med den brede side opad.
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline LNA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #18 Dato: 16 Marts , 2013, 17:21 »
Det er der vist delte meninger om... Men du har ret det er de fleste der bruger en sådan. Jeg vidste at det var det der ville blive kommenteret!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #19 Dato: 16 Marts , 2013, 18:46 »
Det er der vist delte meninger om... Men du har ret det er de fleste der bruger en sådan. Jeg vidste at det var det der ville blive kommenteret!

Jeg har også brugt naturpinde  og det kan høns rigtig godt lide, men jeg ville helt sikker tage en tykkere.
Det kan godt være det er synsbedrag, men det ser også ud til at pinden er rigelig tæt på vægen..... Ellers synes jeg du har fået dig et udmærket hønsepalads ...  <I
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #20 Dato: 16 Marts , 2013, 22:12 »
det ser super fint ud Lars :) men ja din sidepind skal være tykkere og måske mere lige :) jeg bruger også helst naturpinde... tror det er en birkestamme de sidder på ligenu :) bare ikke gran da det afgiver harpiks som klistre på fødderne ;) men super dejligt hus... det bliver du glad for.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #21 Dato: 16 Marts , 2013, 22:28 »
Jeg synes dit hus er blevet rigtig fint.Sådan et startede jeg også med for mange år siden.Tillykke med både huset og hønsene :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline LNA

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #22 Dato: 17 Marts , 2013, 21:49 »
Det var den pind der var til rådighed da hønsene pludselig kom ;) Den skal hæves en smule og rykkes lidt ud fra væggen, hanen er lidt større end jeg troede da pinden blev sat op... :) I samme omgang bliver det en tykkere stamme. Jeg laver desuden et lille stativ med en lægte som siddepind, så må vi se hvad de foretrækker.
De dumme dyr forstår ikke at jeg har lavet en lem til dem. De kan til nøds motiveres til at gå ud af den om morgenen men de vil bare ikke ind den vej. Ligeså snart døren bliver åbnet ud på eftermiddagen stryger de indenfor. Jeg har den ikke åben hele tiden da vinden står lige ind på i de her dage.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #23 Dato: 17 Marts , 2013, 22:24 »
tror vi alle har puttet nye høns på pind og ind i huse :) de skal nok få det lært. Hus ikke at sætte pinden for højt når det er så tunge racer du har.. det kan skade deres ben når de hopper ned :) lav evt en stige de kan gå op og ned af :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ombygning af Metalskur til hønsehus
« Svar #24 Dato: 17 Marts , 2013, 22:26 »
Tænd lidt lys i hønsehuset og lad døren være lukket, også hele dagen, så skal de nok finde løsningen på et par dage,,, så må du stoppe dem Ind gennem lemmen til de har fundet fidusen  :)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn