0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
I 2008 var jeg med på en bustur, som Sydhavsøernes Fjerkræ Klub havde arrangeret, og der besøgte vi bl.a Gåserepuplikken i Dragør og sikke en oplevelse det var-Gæssene og ænderne bor i små huse om natten og de bliver lukket ud hver dag, der er ca. 300 gæs, hvor af de fleste bliver slagtet til jul. Alle gæssene går i de flokke, som de hører til og de går selv hjem om aftenen. Så der var gæs alle steder og næsten lige så langt som øjet rækker.I nogle flokke er der måske kun 4-5 dyr og andre 15-20 dyr.Før fugleinfluenza hysteriet blev gæssene også sejlet over og gå på en lille ø (jeg husker ikke navnet) men det må de ikke mere. Søren Ryge har vist nok lavet et program om dette.Husene må ifølge gammel lovgivning ikke bygges højere end 120 cm. (mener jeg det var) fordi en byens spidser havde skullet kunne se havet fra sin bolig længere inde på land uden at træer, buske og huse stod i vejen for dette.Alt i alt var det en oplevelse, især at se gæssene bade i havet, lige på nær at de ikke var videre fedt at være høne der, for de fleste boede i små mørke huse, hvor de ikke havde andet at lave end at pille hinanden.