Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En vanvittig historie om klækning  (Læst 397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
En vanvittig historie om klækning
« Dato: 18 August , 2012, 22:07 »
Jeg høre jo til de hønsetosser der ruger kyllinger ud i maskine med hvad der til høre af at kontrolere fugt og varme, og det gør jeg så sandelig også, men denne gang havde vi 2 sebright/serama blandinger og en serama der i fælles skab havde lagt sig på en bunke æg og ærligt talt så regnede jeg ikke rigtigt med nogen kyllinger for det kan jo godt blive lidt rodet når 3 damer finder på at ruge på de samme æg, men så i går var der komme 5 yndige små kyller, og alle 3 damer var gået af reden og passede i fællesskab de små, se det i sig selv er jo en dejlig historie at de 3 kvinder har klaret rugning og nu pasning i fællesskab uden ballade ren idyl.

Men se så! rugningen er forgået i et lille hus som står hos de små høns, og det tog jeg ud for ikke at damerne skulle forsøge at få børnene med der ind og så glemme en. I huset lå de æg der ikke var klækket og hele molivitten blev sat uden for carporten til senere oprydning, det har jeg så ikke lige fået gjordt og her til aften da jeg lukkede for høns hørte jeg noget pippe, panikken bredte sig for hvis en af de små kyllinger var kommet uden for hønsegården er det jo næsten som at finde en nål i en høstak, men jeg fik lokaliseret lyden til det lille forladte hus og ved min gud om der ikke var klækket en kylling et døgn efter at hønen er gået fra reden, det siger lidt om at det trods alt har været varmt i dag, men jeg troede dog ikke at det kunne lade sig gøre at klække kyllinger i et tomt hus ude i guds fri natur  ;)
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: En vanvittig historie om klækning
« Svar #1 Dato: 19 August , 2012, 00:21 »
Ja det er skisme utroligt... En meget levevillig kylling.
Dejligt med sådanne små mirakler.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: En vanvittig historie om klækning
« Svar #2 Dato: 19 August , 2012, 10:41 »
Ja, det er da helt fantastisk  ;D
Godt du var hjemme og hørte pipperiet  /o
Tillykke med de små, og hvor er det bare skønt at dine tre skrukker kan samarbejde  :-*
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: En vanvittig historie om klækning
« Svar #3 Dato: 19 August , 2012, 10:56 »
Fantastisk historie...kan se, at den minder en smule om min...hvor er det utroligt nogle gange hvor godt det kan gå....med nogle dårlige odds. Tillykke med dem  ;D
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: En vanvittig historie om klækning
« Svar #4 Dato: 20 August , 2012, 10:47 »
En mirakelkylling *y
Jeg håber da, du har lyst resten af æggene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk