Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
* *
Velkommen, Gæst. Venligst log ind eller registér dig. Modtog du ikke en aktiverings-e-mail?
19 Maj , 2013, 22:09

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

America Thisted
Bangs.dk
Bangs.dk
kjeldsen.dk

Forfatter Emne: Due voliere  (Læst 629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rugemaskine

• Gæst
Due voliere
« Dato: 12 August , 2012, 10:27 »
Hej folkens, nu vil jeg have lavet mig et stort due slag men har ikke rigtig nogle tegninger til hvordan det skal se ud.
Er der nogen herinde som har prøvet at bygge sådan et due slag så sig til. Hvis der er nogen som vil lave en voliere for mig betaler jeg prisen for arbejde og matrialer...

MVH Halil

Online Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Vis eget galleri
  • Alder: 35
  • Placering: Midtsjælland
  • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Due voliere
« Svar #1 Dato: 12 August , 2012, 21:31 »
Jeg kunne huske jeg havde set denne video før. Den giver et meget godt indblik i, hvordan et dueslag evt. kan bygges :). Ellers så prøv at søg på "pigeon loft plans" på google, så kommer der nogle engelske sider frem med god inspiration og tegninger på nogle af siderne også.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 20
  • Placering: Lerbjerg ved Hadsten
  • Et par dejlige haner
    • hadstenfjer.dk
« Svar #2 Dato: 22 August , 2012, 19:51 »
Det kommer også meget an på hvilke dueracer du regner med at have gående for hvordan det skal indrettes og hvor mange par du regner med at ville have.

Kom med nogle tanker du gør dig omkring projektet og så tager vi den derfra.
Opdræt af følende:
Mookee i Brune
Danske Parykker i Sorte og Røde
Antwerpener Skæghøns i Gule og Perlegrå

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

rugemaskine

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22 August , 2012, 22:09 »
Jamen havde regnet med lidt forskellige duer. Strasser,kings,luchs osv....

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 20
  • Placering: Lerbjerg ved Hadsten
  • Et par dejlige haner
    • hadstenfjer.dk
« Svar #4 Dato: 22 August , 2012, 23:05 »
De store dueracer, som du nævner skal minimum have 1 kvm indendørs pr. par og to af dem flyver ikke så godt, så de skal have reder på gulvet eller nær gulvet.
Luchs flyver stadig godt og kan derfor tage nogle reder længere oppe. De er også meget aggresive og derfor skal unger enten hurtig flyttes fra de voksne når de forlader reden eller kunne søge skjuld under noget de voksne ikke kan komme ind under. Hæv rederne 15 cm vil tit være nok og så bliver problemet kun hvis du skal have fat i dem.
Strassere og King kan du hyrde rundt på græsset når du synes de trænger til lidt motion. De andre skal have en voliere eller ud og flyve frit for at kunne røre sig. Når de er agressive duerne skal de også have siddepladser hvor de ikke kan nå hinanden da de ellers vil slås meget eller en han vil besætte flere, så de andre ikke kan være der. Det er bedre at have flere små slag(eller opdelt) med max. 8 par i hver end have et stort slag hvor alle går samlet. Da det vil give mere forvidring og færre unger.
Husk også at små racer og store racer ikke skal sættes sammen i samme rum.
Opdræt af følende:
Mookee i Brune
Danske Parykker i Sorte og Røde
Antwerpener Skæghøns i Gule og Perlegrå

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Nyeste