0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
...og så lige her, hvor vi har omkring 10 millioner gråspurve samt div. andre fugle på kost.
...og det ved jeg så også rigtig godt Tanja, og jeg synes, at det er rigtig synd for dig..og min kommentar er bestemt ikke ment som nogen kritik af især da dig . Der er ikke noget at sige til, at du griber i alt, når der er udbrud, men jeg synes, at du skal tænke dig om en ekstra gang inden du begynder at frontline alle dyrene sådan forebyggende...var det en gang om måneden Bjarnes råd var??. Det kan godt være, at det virker, men jeg synes, at det er en noget nem og giftig løsning foreslået af en dyrlæge..og den bemærkning står helt for egen regning ...og så liiige din sidste bemærkning - hmm...jeg tror ikke vi finder en større dyreven og dyreelsker her på forum end dig
Det jeg mener, er at du skriver at dine høns får masser af hønseguf osv., og derudover ikke har fået lus. Jeg læser det sådan, at du mener at, hvis vi bare giver masser af hvidløg osv., så er vores høns sikret.
jeg skriver tidligere i tråden, at timian, oregano og lavendel. Hvidløg
Har Stalosan nogen effekt i sådan en situation her??Hvis du mangler Stalosan skal du blot sige til Tanja, jeg har en hel sæk stående.... ikke just fordi man bruger kæmpe mængder af det
Jeg får lyst til en tur til Provence. Måske skulle man putte al det der, olivenolie og gedefriskost sammen, og så spise i det i stedet for at hælde det på hønsene? .
@NielsenJeg er næsten sikker på at du har fået et angreb af den grå fuglemide (Ornithonyssus sylviarum), som er meget vanskelig at udrydde. Den lever, i modsætning til Blodmiden, hele sit liv på værten og i varmeomgivelser er midernes livscyklus kun ca. 7 dage, så det går hurtigt med opformeringen.Mine erfaringer er, at det bedste middel mod disse mider er Ivermectin, som ved Serama påføres med en dråbe under hver vinge og efter 3 dage var mine høns fri for disse krybende væsner og tilmed virker midlet også som ormekur og kan tilmed udrydde luftvejsorm (Gapes), som ofte er et problem ved udegående høns og fugle af Serinus og Carduelis slægterne.I øvrigt kan der læses mere om disse ækle kryb på denne side: http://medent.usyd.edu.au/fact/birdmite.html