0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Når en nyere rugemaskine, der hele tiden har kunnet styres indenfor 0,1 til 0,2 gr. C i udsving, pludselig begynder at køre meget langt ned og meget langt op, så er der jo noget galt med mekaniken.Udsvingene kan pludselig ikke begrænses til mindre end HELE 2 til 3 gr. C.Nogen der har oplevet noget lignende, og hvad blev udskiftet?Der er tale om en America træmotorruger 130 æg.
Jeg købte en America trærugemaskine til 290 æg her i januar. I mandags selvfølgelig under klækning af gåseæg gik den fuldstændig ned, og jeg fik kun de 6 gæslinger, ud af 15 - 20 levende fostre, der lige nåede at komme ud og blive tørre. Resten gik til.Jeg havde direkte telefonkontakt med en teknikker fra Amereika, men der var ikke noget at gøre.18 timer senere kom posten med en ny termostat komplet og nu kører den igen.Man skulle måske overveje at have en ekstra termostat liggende altid.
Man skulle måske overveje at have en ekstra termostat liggende altid.
Hej JørnDen hedder: TS 7000 CDen de sendte var selfølgelig lige magen til.
NB: Har du et billede af monterings placeringen på din maskine ( kan være følsom ) J.C.
Nej, og jeg troede at jeg kunne flytte ledningerne en for en, men enheden skulle igennem en frontplade, hvor alle ledningerne skulle være afmonteret. Så jeg turde ikke andet end have elektriker asistance. Han havde iøvrig også en varm linie med "Amerika" mens han arbejdede.
@ Peter Agger.Hej igen.Den er nu nem nok at montere, men OK der er ikke meget plads i lednings holderen, og selve føleren kunne godt være lidt bedre udført ??
Spørgsmål: Sidder den placeret foran på maskinen, eller på siden af denne ??Spørgsmål : Hvor stort et varmelegme er der i maskinen.
Nej, og fingrene skulle jo også være derDen sidder foran, og hvor stor varmelegemet er, aner jeg ikke.
NEJ. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at et firma som America sælger noget bras. Skidtet skal virke og det første gang. Vi skriver 2012, hvor svært kan det være.'Vi' elsker at lovgive i DK, dvs politikerne gør. Hvad med nogle skrappere love omkring produktansvar.