Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En smule blod i klatterne  (Læst 11593 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: En smule blod i klatterne
« Svar #30 Dato: 10 April , 2012, 20:42 »
Jeg gider bare ikke finde mig at Fryns i maven beskylder mig - og Fister for at vi har gjort dyrene syge, det er for langt ude. Skrev straks en pm til avleren, så han kunne hjælpe sine egne dyr.

Og når han siger, at han ikke vidste det, så tror jeg da på det. Tråden her handler bare om at få 4 søde supersjove kyllinger på benene igen.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #31 Dato: 10 April , 2012, 20:48 »
Jeg opfattede det nu ikke som et privat angreb. Men jeg er bekymret over at du vil have at jeg skal behandle dyr som ikke ser syge ud ( Bare for en sikkerheds skyld ) Det er jo på den måde at resistente bakterier opstår. Det ved du sikkert alt om som sygeplejerske.

Lige for en ordens skyld: hvis ikke der er coccidier i hønsene er der jo ikke noget, der kan udvikle resistens. Men det er spild af antibiotika. Og dyrlægeregninger. Spørgsmålet er jo at færdigbehandle for ikke at udvikle resistens.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #32 Dato: 10 April , 2012, 20:57 »
Louise. Her på forum bruger vi ikke at kalde hinanden for øgenavne. Når et brugernavn er "Høns i haven" kan du bruge det, eller også personens eget navn. Jeg vil bede alle respektere forums regler.
Som jeg læser tråden, er der ingen der beskylder nogen for at gøre dyr syge.
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 10 April , 2012, 21:07 »
Det er helt okay! Den tager jeg til mig for fremtiden.

Det var udelukkende ment i sjov, men afledt af en serie utrolig nedladende pm fra Høns i haven i dag. At han forsætter i tråden herinde, hvor alle læser med, blev jeg så lidt for provokeret af.

Beklager Høns i haven.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #34 Dato: 10 April , 2012, 21:28 »
:D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #35 Dato: 11 April , 2012, 06:30 »
Nu må du glemme alt det visse vasse Louise.

Jeg er meget spændt på at høre, hvordan det ser ud i din kyllingegård i dag *k *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 11 April , 2012, 15:44 »
Pip gok dynamolygte, jeg er videre ;)

Der var større blodklatter til morgen, men få. De fik morgenkomplet incl. et par gule dråber og nu hvor jeg lige er kommet hjem, er der kun dråber af blod i nogle klatter.

Så mon ikke de er i bedring? Det håber jeg!!

Har nu lånt en varmelampe, så de, når de er raske, kan flytte ud i drivhuset og gro tilpas med fjer til at de kan joine wyandottemadammerne!!

Kyllingebørnehave i bryggerset er ikke optimalt ret længe, de vil hop/flyve, de små skiderikker  *e

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
Sv: En smule blod i klatterne/Update og nye spg.mål
« Svar #37 Dato: 12 April , 2012, 09:46 »
Så har de fået de sidste dråber... Synes ikke det har været særligt rart at skulle have det i næbbet på dem...

De virker friske, ikke længere skingre i deres pippen, har heldigvis ikke længere diarre, stadig en smule blod, men minimalt og vistnok kun fra den kønneste og mest tillidsfulde kylling...

Håber - måske lidt naivt, at de er helt uden blodige klatter i morgen, det ku bare være så rart!

Til gengæld er de på vej til at blive håndtamme, har siddet lidt på min arm nu her og det er så hyggeligt. Så måske bliver det bonus'en ved hele den omgang her :)

Og ellers må jeg prøve at skaffe noget ESB3 pulver ved min dyrlæge.

Mon ikke det må være antibiotika, som jeg fik med i sprøjten? Fik det af en assistent, som havde fru dyrlæge i røret. Er nok lidt utryg ved tanken om 3 dråber af det ene kontra 7 dage i drikkevandet af det andet.

Ønsker mig bare kylle-idylle, men ved jo godt at der hører så meget mere med *h

Og så lige en foreløbig sidste ting:

Udtales det Cossidiose eller Cokkidiose?

Bedste hilsner!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #38 Dato: 12 April , 2012, 11:12 »
Det udtales [koksidiose].
Mon dog ikke de har fået den medicin, der skulle til, du har jo trods alt været via en dyrlæge. Jeg vil tro, det er et middel, der dræber parasitterne og deres æg, som de har fået.
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 12 April , 2012, 11:17 »
Tak /o