0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
men kan man være så heldig at der er 8 høner ud af 11 . Er der andre ting jeg kan se på, på nuværende tidspunkt?
Hvis de er gråstribede kan du kønsbestemme dem ved klækningen. Haner har én lys plet og høner to lyse pletter på issen.Andre (ikke stribede) varieteter kan kønsbestemmes, når de er lidt ældre. Jeg er som regel aldrig i tvivl, når de er omkring 5-6 uger gamle, hanerne sætter kam ret tidligt.
Marianne, skal de to pletter være med mellemrum for hønernes vedkommen? og er der nogen som har et billede der viser forskellen på pletterne?
Sommetider kan pletterne godt gå lidt sammen.
Louise, er det gråstribet i stor du har? Hvor har du rugeæggene fra, og hvor mørke var æggene?
Mine gråstribede er dværg og lægger æg på 4 på skalaen, hvilket er meget tilfredsstillende for dværg, men jeg vil gerne på et tidspunkt have en gråstribet hane i stor race, som kommer fra et meget mørkt æg, så er det mit håb, at jeg kan få endnu mørkere æg fra de gråstribede.Det er fint, hvis æggene har en rødbrun farve, på fransk er de jo netop kendt som hønsene, der lægger æg "extra roux".