Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
* *
Velkommen, Gæst. Venligst log ind eller registér dig. Modtog du ikke en aktiverings-e-mail?
23 Maj , 2013, 20:20

Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde

America Thisted
Bangs.dk
Bangs.dk
kjeldsen.dk

Forfatter Emne: LU i Fredericia 2013  (Læst 5270 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 58
  • Placering: 9493 Saltum, Nordjylland
Sv: LU i Fredericia 2013
« Svar #45 Dato: 18 December , 2011, 23:22 »
...... men der er ingen grund til at anklage bestyrelsen, blot fordi dens beslutning ikke passer enkelte medlemmer. Bestyrelsen arbejder, uden tvivl, for helhedens interesser (og derfor sjældent for den enkeltes interesser), og sådan bør det også være.

Nemlig :D
Mange hilsner fra Susanne

Små-opdrætter af guld-vildfarvede dværgsilkehøns og glad ejer af 1,2 sort/kobber maran til levering af søndagens blødkogte.

Offline Mikkel. S

« Svar #46 Dato: 18 December , 2011, 23:23 »
Og mht anklagende toner mod bestyrelsen, og det arbejde der lægges for dagen, så vil jeg umiddelbart mene at alle 'anklager' er at opfatte som respektløse. At nogle måske har alternative forslag er ok, men der er ingen grund til at anklage bestyrelsen, blot fordi dens beslutning ikke passer enkelte medlemmer. Bestyrelsen arbejder, uden tvivl, for helhedens interesser (og derfor sjældent for den enkeltes interesser), og sådan bør det også være.

Er der så enkelte der ikke kan lide lugten, må de jo finde et andet bageri (lidt groft sagt).

/o /o /o /o
Hilsen Mikkel
1.1 hest
0.2 münsterländer
1.3 toller
3.5 Sort sølvhalset Maran
1.4 guld laksefarvede Maran
0.1 Blå Orpington
0.2 Silke (vildtfarvet og sort)
0.1 fønix
0.2 Sebright
Medlem af: www.maranklub.dk

Offline Alfred Kirk

« Svar #47 Dato: 18 December , 2011, 23:26 »
Det blir feeeeedt ;D ;D ;D træls der er næsten et helt år til LU :'(

Ja der er over et år til næste LU, da det jo er den 12. og 13. januar 2013.

Men der bliver godt nok mange dyr at gøre klar til udstilling, hvis der skal udstilles både duer, høns og gæs.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Johanne Kelly

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 30
  • Placering: Thorshøj, Nordjylland
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
    • En Hønsehjernes Bekendelser
« Svar #48 Dato: 18 December , 2011, 23:43 »
Åh nej skal jeg godtnok vente et helt år? :'( :'( :'( Så må jeg vist en smut til Hannover i 2012
Hønseløs på grund af flytning, ikke på grund af valg.

Offline Alfred Kirk

« Svar #49 Dato: 18 December , 2011, 23:50 »
Ja årsagen til at LU flyttes til januar 2013 er at der afholdes Europaudstilling i Leipzig i dagene 7.-9 december 2012. Her forventes ca 100.000 dyr udstillet. Så her skal vælges hvad man ønsker at se.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Lars Erik Bobsin

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 56
  • Placering: 2750 Ballerup DK
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #50 Dato: 18 December , 2011, 23:53 »
Jeg har en bedre idé, Leipzig i dec 2012, Europaudstillingen  /o
« Senest Redigeret: 19 December , 2011, 07:11 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Johanne Kelly

• Bruger
  • Vis eget galleri
  • Alder: 30
  • Placering: Thorshøj, Nordjylland
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
    • En Hønsehjernes Bekendelser
« Svar #51 Dato: 19 December , 2011, 00:11 »
 ;) Ja det ville da være fantastisk Jørn, men jeg vil være glad så længe jeg når at udstille på en ganske almindelig dansk udstilling i 2012 7-9-13
Hønseløs på grund af flytning, ikke på grund af valg.

Offline Susanne

• Bruger
  • Vis eget galleri
« Svar #52 Dato: 19 December , 2011, 07:49 »
@ Pilegården.

De forslag som man kan læse om her i tråden, er vel alle godt ment som alternative muligheder, så jeg ved ikke helt hvem, som står for de " Anklagende " og respektløse sider i denne åbne debat ???

Med Hilsen fra Jørn.

[/quote]

Jamen det er vist mig, der prøver at udtrykke min store respekt for hovedbestyrelsens arbejde. Respektløst er et stærkt ord - indrømmet - og jeg beklager, hvis det er brugt forkert.

Jeg bliver bare så forvirret når du - Jørn - f.eks skriver:

NB: Jeg håber derfor, at den nye reform venlige hovede bestyrelse, også har dette med, sammen med alle de andre nye tiltag, som vi spændt sidder og venter på.

NB: Landsudstillingen, har tidligere været afviklet på Sjælland, men her kneb det vist, med den Jyske solidaritet, og med  deltagelse af ret mange Jyske opdrættere  

NB: Kan vi gøre noget ved dette problem Villy LIttau, så både Jyske og Sjællandske opdrættere + dem på Øerne m.f.a. deler sol og vind lidt mere i disse så økonomisk trængte tider

NB: Det ville også være sjovt at høre, de nye hovede bestyrelses medlemmers mening, om dette intresant spørgsmål, samt meget gerne om alt det nye som de deltager i for øjeblikket "

Citat slut.

Måske er der et stort glimt i øjet, som jeg bare ikke kan se. Ellers virker det meget ironisk og lyder som en slet skjult kritik, som forvirrer mig - og som jeg ikke - som menigt forummedlem og almindelig bruger af hovedforeningen rigtig kan forholde mig til.

Og det udløser min trang til at støtte op om det arbejde. der bliver gjort.

Og måske er jeg helt på vildspor. Og at der faktsik er masser af respekt for hovedbestyrelsens arbejde gemt bag dine indlæg.

Hvis det er tilfældet, trækker jeg straks ordet "respektløst" tilbage. Fulgt op af en stor beklagelse. Det kan jo være svært - helt - at aflæse når vi formulerer os på skrift - og også så forskelligt.

Små-opdrætter af guld-vildfarvede dværgsilkehøns og glad ejer af 1,2 sort/kobber maran til levering af søndagens blødkogte.

Offline Marianne M. N.

« Svar #53 Dato: 19 December , 2011, 11:43 »
@ Susanne:  /o
Mvh Marianne
P.t. uden høns :( men med en dejlig hesteflok

www.danskwyandotklub.dk

Offline Susanne

• Bruger
  • Vis eget galleri
« Svar #54 Dato: 19 December , 2011, 19:08 »
Tak for fyldestgørende svar  /o

Jeg trækker hermed formuleringen "respektløs" tilbage og sender dig min uforbeholdne undskyldning.

Og jeg behøver ikke længere at være forvirret når du "langer lidt ud" - jeg kan forstå, at det blot er en uenighed - (og absolut ikke mangel på respekt) som der selvfølgelig skal være plads til - i god tråd med almindelige demokratiske spilleregler.

Selve uenigheden (den, der måtte være) mellem dig og formanden er ikke mit anliggende som sådan - det var mere en "utryghed", jeg sad tilbage med: ( Hvad forgår der? Laver hovedbestyrelsen blot et stykke venstrehåndsarbejde? Er de for sløve? Sker der ingen nye tiltag? )

Og det var det, jeg reagerede på.

Dette viser blot, hvor nemt man kan fejltolke på det skrevne sprog. Vi oplever det af og til her på Forum. Jeg kommer selv nemt til at lyde for "bidsk" og jeg øver mig til stadighed på at undgå det :D

Endnu en gang tak for opklarende forklaring - min forvirring er mindre og min utyghed er væk. Tak for det  /o

Offline kristiank

« Svar #55 Dato: 19 December , 2011, 19:15 »
susanne
du er en dejlig kvinde, der tør ta ordet, hvis du føler for det, det er en kvalitet, du skal holde ved. og ta' de klø det evt gir, med oprejst pande /o

Offline Storm-Olsen

« Svar #56 Dato: 20 December , 2011, 12:12 »
Jeg tilslutter mig Kristian. Jeg har nemlig også været noget forvirret over Jørns indlæg indimellem, og er glad for, at der var en der spurgte :D
Det har så også gjort mig meget gladere for at læse Jørns indlæg, så bliv endelig ved begge to ;D