0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej Marans!Jeg har en flok gøgespættede Maraner.En hane og 7 høns. Hvordan er det med hønernes kam. Jeg synes de er meget variable i kammen.De tre af dem har en fin kam men de andre har meget mindre kamme.Det rigtige er vel en pæn stor kam eller hvad er typisk for racen.Skal se om jeg kan tage nogle billeder i morgen.Ser derudover frem til det første æg som må være lige på trapperne.hilsen Henrik
Fint billede, hvor gamle er dine maraner? Er de begge høner?
Håber så sandelig de ER høner for jeg ville være enormt ked af at skulle slagte sådanne 2 smuklinger
Det første vi som maran avlere bør fokusere på, er at kammen er velformet, at takkerne er tydeligt adskildt og at der ikke er tendens til væltekam. Henrik din hane ser ud til at have en fin kam, men til videre avl bør du kun bruge dine høns med de bedste kamme de andre kan jo fint gå og lægge æg til husholdningen
Den med den lille kam skal nok få en større kam med tiden. Det er fordi den ikke har startet æglægning endnu, så forbliver de små. Især hos maranerne syntes jeg det går stærkt de sidste 14 dage - tre uger inden de starter lægning