Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: de har spist min...  (Læst 3973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
de har spist min...
« Dato: 09 Maj , 2011, 10:42 »
mine 2 japanske vagtler har spist min nysatte peber plante og skole agurk  /d... de var ikke ret stor, så jesper min mand ville lige skærer bunden af en gammel blomsterspand og sætte omkring så dem fik en chance, men da han kom tilbage fra garagen 15 min. efter var der kun en små stilke tilbage  :o

den kunne de åbentbart godt lide, de har overhovedet ikke rørt nogle af de andre planter hehe nu er mit spørgsmål så bare om i tror den lille stilk kan blive til noget igen eller om jeg skal ud og købe en ny en igen?

og om ellers det overhovedet kan svare sig at have peber plante igen hvis de bare spiser dem ? skal da ihvertfald have lavet nogle større forenstaltninger så.  så de ikke har så nemt ved at komme til den.

er der andre drivhus planter jeg skal være obs på inden de finder dem ?
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: de har spist min...
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2011, 20:34 »
Jeg har altid haft volierenet rundt om de små planter i drivhuset indtil de fik en vis størrelse.
Du kan fornemme det på dette billede:


Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Diana

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 212
Sv: de har spist min...
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2011, 08:13 »
Jeg har altid haft volierenet rundt om de små planter i drivhuset indtil de fik en vis størrelse.
Du kan fornemme det på dette billede:




super det vil jeg prøve så, for det er gået igang med tomaterne nu også
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Helle D.

  • Bruger
  • Indlæg: 33
  • 1,2 kinesiske dværgvagtler i drivhus
Sv: de har spist min...
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2011, 13:42 »
Mine jumbo vagtler spiste ALT grønt som de kunne nå. Alle planter i drivhuset blev plantet i plantesække på kapillærkasser men uden om de små planter satte jeg en større bundløs urtepotte.

De spiste også af selve kapillær kasserne, så flere af dem blev utætte.

Hvis jeg skal have de større vagtler i drivhuset igen skal jeg have nogle af de der kasseskjulere eller også kunne man hæve kapillærkasserne ved at sætte dem på nogle gamle ølkasser eller lign. Det giver også gode skjulesteder for fuglene.

Dværgvagtlerne opholder sig ofte inde i de to ølkasser jeg har stående med bunden i vejret.
1,2 kinesiske dværgvagtler
0,1 dv. australorps
0,3 dv. orpington
0,2 blandinger af skånske blomsterhøns og araucana

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: de har spist min...
« Svar #4 Dato: 11 Maj , 2011, 14:23 »
Hvis stilken står tilbage uden blade, bladhjørner og topskud, så er der intet håb...
Mvh Marianne