Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor ofte fælder de egentligt ?  (Læst 2138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Hvor ofte fælder de egentligt ?
« Dato: 07 Februar , 2011, 16:52 »
Ææææuuuv altså åsse ..... Nu havde jeg lige frydet mig over der endelig var godt gang i deres produktion af æg : det er gået slag i slag med først 2 æg , så 4 æg , så 7 æg i en pæn periode og så toppen af poppen med 11 æg  ;D
I sidste uge gik der helt kuk i antallet pr. dag : 1 ( ja eet  :o ) 7 , 5 , 9 , 4 og nu i dag 2 !!!! I går så jeg så begyndende tegn på fæld og i dag en hel del flere fjer.
De fældede i efteråret og stoppede så æglægningen (mørke tider) - og det var godt og vel tredie fældning på under et år , nu fælder de så igen og det bliver så fjerde gang på godt og vel et år.
Racerne er (fortrinsvis) tværsigennemhavenhulihækken , lille sussex og araucana.
Hvor ofte fælder de egentligt ?
Kan de gå i "sympati" fæld , da de overhovedet ikke er lige gamle - fra 3/4 år til 3 år gamle. ?
Hvis de fælder lige lovlig meget her - hvad skyldes det så ?
Hvordan ændrer jeg så på det evt. ?

Er der tale om business as usual ?

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvor ofte fælder de egentligt ?
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2011, 17:51 »
Jeg får også meget varierende antal. Fra 3 til 16 æg om dagen. Nogle dage i træk med rigtig mange æg, så nogle dage med mellem produktion og så en dag eller to med få æg. Det sjove er at det er begge racer der producerer enten mange eller få æg samme dag.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: Hvor ofte fælder de egentligt ?
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2011, 18:12 »
Lige et nyt indfald : kan de have det for godt ? Nogle dyr reproducerer ikke hvis de har det alt for godt med mad og tryghed , fjerner man derimod et af forholdene går de igang.
Kan de virkelig have så meget hjerne ?   <H <A <J
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?