Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Køkkenmaskine  (Læst 2856 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Køkkenmaskine
« Dato: 27 Januar , 2011, 13:56 »
Jeg ønsker en køkkenmaskine hvor jeg kan lave brøddejg,fiskefars og kødfars...osv....

Hvem bør jeg vælge??
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #1 Dato: 27 Januar , 2011, 14:03 »
Jeg er rigtig glad for min Kenwood. Den er lidt dyr, men holder i mange år. Og vi (mis)-bruger den rigtig meget ;D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #2 Dato: 27 Januar , 2011, 14:07 »
Jeg er rigtig glad for min Kenwood. Den er lidt dyr, men holder i mange år. Og vi (mis)-bruger den rigtig meget ;D
Samme her: Kenwood Major. Den holdt endda, da den faldt ned fra bordet. Da vi kom ud i køkkenet og fandt den på gulvet, æltede den stadig dej! ::)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #3 Dato: 27 Januar , 2011, 14:28 »
den eneste, der i styrke kan måle sig med majoren er Bosch Mum 8 (den har jeg), men når du så skal vælge af de 2, så vær meget opmærksom på hvad du kan få af tilbehør. K-spaden, som alle, der har Kenwood elsker, findes f.eks. ikke til Bosch'en. Det er den, du bruger, når du laver kagedej (typisk mig at have en Bosch, når jeg er kagenørd, iiih). Kitchenaid kan en hel masse også og har mange fine detaljer og ret god styrke, men er ikke helt så stærk på brøddej som det eneste, men super på alt det andet. Og så vinder den måske nok på design. Jeg ville også have Majoren hvis jeg helt frit kunne vælge, men det kunne jeg ikke, og Bosch'en... det er slet ikke så ringe endda  /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Brahmadame

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #4 Dato: 27 Januar , 2011, 14:30 »
Jeg er også varm fortaler for en Kenwood.
Dagligdagen er blevet langt lettere efter den er kommet til. Den både skraller kartoffler, snitter salat, laver is, pasta, friskpresset appelsinjuice, småkager, babymos og ælter kage til 30 unger på ingen tid:-)
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #5 Dato: 27 Januar , 2011, 15:23 »
Vil også varmt anbefale Kenwood. Har selv en med 6,7l skåle, og ville nødig have dem mindre :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #6 Dato: 27 Januar , 2011, 16:03 »
Kenwood!

Her røg den også på gulvet, men kører ufortrødent videre. Jeg ville ikke være bleg for at købe i den blå avis.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #7 Dato: 27 Januar , 2011, 16:12 »
Købte en kenwood forrige år. Den holdt i lige godt 1 år, så brændte den sammen. Helt bogstaveligt havde motoren nedslidt gearet, eller hvad det nu hedder. Per splittede den nemlig ad for at se hvad der var galt. (Han var kommet til at smide kvitteringen væk). Den kunne nok ikke holde til næsten daglig brug. Nu har jeg en kitchen-aid. Den kører upåklageligt, og er noget kønnere at se på!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #8 Dato: 27 Januar , 2011, 16:15 »
Jeg har for ca. 1/2 år siden købt en Kenwood Chief i DBA som var som ny med kødhakker og pølseudstyr samt blender. Og den var faktisk som ny med kvittering og original kasse mm. Prisen var kun 600 kr - det lyder som en joke men er faktisk sand. Fandt den til 2495 kr på tilbud i Randers. Så der var mange penge sparet

Kan kun anbefale Kenwood, måske ikke det bedste design - men en slider i det lange løb.

Har faktisk lige lavet kyllingepølser og svinepølser i dag. Ville ikke undvære den.
Mvh

Claus

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #9 Dato: 27 Januar , 2011, 17:41 »
Jeg kan også anbefale Kenwood /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #10 Dato: 27 Januar , 2011, 17:47 »
Købte en kenwood forrige år. Den holdt i lige godt 1 år, så brændte den sammen. Helt bogstaveligt havde motoren nedslidt gearet, eller hvad det nu hedder. Per splittede den nemlig ad for at se hvad der var galt. (Han var kommet til at smide kvitteringen væk). Den kunne nok ikke holde til næsten daglig brug. Nu har jeg en kitchen-aid. Den kører upåklageligt, og er noget kønnere at se på!
Øv, sikken nitte! :-\ Hvor ærgeligt at kvitteringen var blevet væk. Det har nok været en mandagsmodel du/I har fået fat i  /d.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #11 Dato: 27 Januar , 2011, 17:49 »
@ Henriette   Den må have haft en fejl, min har kørt næsten hver dag i 12 år.

Bagte for nylig Mette Blomsterbergs bryllupskage og der er en stor røremaskine et MUST! (Den smagte fantastisk og i opskriften står at man skal have masser af tid, vilje og tålmodighed, så det har jeg nu bevist jeg har  ;D  
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #12 Dato: 27 Januar , 2011, 19:25 »
vi har godt nok en kenwood major men jeg syntes når madammen laver boller osv.
så vrider den meget i ledet og danser lidt rundt på bordet.
jeg frygter den lige en dag knækker i ledet
andre der har lagt mærke til det? det er måske normalt?
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #13 Dato: 27 Januar , 2011, 19:51 »
Vores Kenwood Chief vrider sig også når der laves tungere ting trods det at den er næsten ny. Det er den aksel der sidder der hvor den knækker eller vipper op den er lavet med lige stor nok tolerance fra fabrikken.

Den danser dog aldrig på bordet som du nævner det!
Mvh

Claus

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: Køkkenmaskine
« Svar #14 Dato: 27 Januar , 2011, 19:54 »
Jeg har købt en kitchenaid for et lille havlt år siden, og den er jeg bare rigtig glad for. Der er også rigtig mange anvendelsesmuligheder med diverse ekstra udstyr. Jeg bruger den meget mere end den gamle køkkenmaskine jeg havde, da den er fin og fylder ikke særlig meget, så den står fremme hele tiden. Den anden stod i et køkkenskab hele tiden, og skulle pakkes ud og ind hver gang jeg skulle bruge den. Når du ælter dej til brød på maskinen, skal du huske på at der max. må komme 1kg mel i. Hvis du laver brød af flere kilo på én gang, så er det ikke denne maskine du skal vælge. Men til de formål du skriver øverst i tråden - ja da er den super duper  /o
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk