Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor når er høns udvokset  (Læst 2822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline blower

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Hvor når er høns udvokset
« Dato: 29 April , 2017, 18:59 »
Jeg er lige blevet ejer af Brahma høns,de er fra august 2016,hvornår er de udvokset og de har altid været indendørs,så nu er jeg ved at bygge hønsehus og jeg forventer at blive færdig til næste weekend,men hvad kan jeg så forvente af nye høns som lige er flyttet fra et indendørs miljø til et andet og så i nyt hus med mulighed for at komme ud i det fri,hvad skal jeg tage højde for.Jeg har høns i forvejen men de har ikke gået indendørs i så lang tid.
MVH
Per
Bramaha Colombia sort og hvid 1.4.
sorte skovhøns 0.2.
Stribede skovhøns 0.2
Isa 0.3
Løbe ænder 4.
Moskusænder 1.2
Sachen 1.0
Kone 1 børn 1.1 barnebarn 0.2.
1 traktor.
1 Amerikanerbil.
Masser af ukrut i haven 100%.
Dræbersnegle er minimeret markant efter at der er kommet ænder til.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvor når er høns udvokset
« Svar #1 Dato: 29 April , 2017, 20:11 »
Øh, jeg er lidt i vildrede omkring hvad du egentligt spørg om. For når du har høns der går ude, hvad tror du så at Brahmaerne skulle foretage sig andet end det dine nuværende dyr gør ? Det er der jo ingen forskel på.
Mht alder, så er 7 mdr dyr jo lige ved at være voksne. De galer og lægger måske æg, så er de vel at betragte som udvokset ??

Offline blower

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Hvor når er høns udvokset
« Svar #2 Dato: 29 April , 2017, 21:05 »
Jeg tænker på høns som aldrig har været ude,med hensyn til at være udvokset(de ligger æg),men hvornår vokser de ikke mere eller fortsætter væksten med alderen,de får sin egen hønsegaard,beklager hvis jeg ikke har formuleret mig klart,jeg har høns men har ikke den store viden,så et eller andet sted er jeg en novice og søger hjælp til viden,så jeg gør det rigtige.
MVH
Per
Bramaha Colombia sort og hvid 1.4.
sorte skovhøns 0.2.
Stribede skovhøns 0.2
Isa 0.3
Løbe ænder 4.
Moskusænder 1.2
Sachen 1.0
Kone 1 børn 1.1 barnebarn 0.2.
1 traktor.
1 Amerikanerbil.
Masser af ukrut i haven 100%.
Dræbersnegle er minimeret markant efter at der er kommet ænder til.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvor når er høns udvokset
« Svar #3 Dato: 30 April , 2017, 07:45 »
Synes det er et interessant spørgsmål - ikke at jeg har svaret - for hvornår er det egentlig? Mennesket er udvokset = færdig med at vokse - i 20'erne? En hest i 5-6 års alderen. Hane og høne 2 år??? 2 års hønerne er i hvert fald nogle kraftige madammer ift de 1års. Raceafhængigt måske.