Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: nytårsskyderi  (Læst 3273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
nytårsskyderi
« Dato: 29 December , 2017, 21:25 »
Nogen der ved hvordan høns har det med nytårsskyderi. Både knaldene og lysglimtene. Der er nogen som har fået skudt hul i taget hos mine høns. Heldigvis i udhænget så det regner ikke ned til dem. Jeg synes det er helt ekstremt som de skyder her.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: nytårsskyderi
« Svar #1 Dato: 30 December , 2017, 05:22 »
Mine høns bor i et stort hønsehus uden vinduer og de har aldrig været påvirket af bragene nytårsaften eller tordenvejr på andre tidspunkter af året. Jeg tror, de føler sig trygge i deres "hule" - i hvert fald når når de ikke kan se alt det, der lyser op på himlen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: nytårsskyderi
« Svar #2 Dato: 30 December , 2017, 06:02 »
Tak for svar. Jeg har skodder jeg kan sætte på det ene hus. Og det vil jeg gøre.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: nytårsskyderi
« Svar #3 Dato: 30 December , 2017, 07:18 »
Der er vindue i mit hønsehus, men mine høns er helt upåvirkede af fyrværkeri
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: nytårsskyderi
« Svar #4 Dato: 30 December , 2017, 07:31 »
ok det kan være det er som med hunde. Nogen er meget bange og andre ikke. Godt nytår til alle
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: nytårsskyderi
« Svar #5 Dato: 30 December , 2017, 13:59 »
Jeg har brugt at fodre mine dyr ved midnatstid nytårs aften. Det er kreaturer jeg her taler om. Mine høns har jeg aldrig tænkt på. Har aldrig hørt dem på den tid af aftenen, så de sover nok trykt og godt i deres hus.
Det er strakt værre for naturens dyr. Dem tænker jeg tit på, hvordan mon de tager det. Det må været et helved - jeg er for år siden stoppet med at fyrer krudt af, men det hjælper jo så lidt. 

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: nytårsskyderi
« Svar #6 Dato: 30 December , 2017, 14:31 »
Ja, og tænk hvis folk i stedet brugte 'krudtpengene' på at støtte gode formål, flygtninge, børn i Afrika, hospitalsklovne ...
Min hund er ikke glad for knaldene, hønsene sover sig fra dem. Jeg tror det overstiger deres fatteevne, mens en intelligent pudelkammerat sagtens kan forstå, hvor farligt det er.
Nogle maraner, nogle araucana.