Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Max str. på æg?  (Læst 3514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Max str. på æg?
« Dato: 06 August , 2017, 11:30 »
En af vores høns lægger ind i mellem ret store æg på 80-89 g., men i går kom hun med rekorden 110 g. Min tanke er: Hvor store kan de blive? hun er en blandings høne, helt hvid men af stor race :)

1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Max str. på æg?
« Svar #1 Dato: 06 August , 2017, 12:53 »
i dag fik jeg et på 126 gr. også blanding. Og en anden har fået et maranæg på 141 gr. Så jo de kan blive store
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Max str. på æg?
« Svar #2 Dato: 06 August , 2017, 14:36 »
Hold da ferie, stakkels høns som skal lægge dem, vild at de kan blive så store  :o
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Max str. på æg?
« Svar #3 Dato: 22 August , 2017, 18:01 »
 /o Wow. Er der så 2 blommer i ?

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Max str. på æg?
« Svar #4 Dato: 22 August , 2017, 19:07 »
Ja det har det været hos mig. Men tro ikke det er sjovt det her. I dag havde jeg en høne som fik æggelederprolaps. Den sad og gispede løs. Så fik jeg fisket ægget ud og stoppede prolapsen ind et par gange og nu må tiden vise gvordan det går.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Max str. på æg?
« Svar #5 Dato: 22 August , 2017, 20:58 »
Av det lyder ikke sundt. Stakkels høne.
Jeg er nybegynder i høns, så tænker prolaps af kloark kan jeg forstå - men æggelederprolaps, ? er der så
synlig æggeleder ? Det lyder smertefuldt

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Max str. på æg?
« Svar #6 Dato: 23 August , 2017, 01:15 »
ja det kan du tro der er synlig. Prøv at slå æggelederprolaps op så kan du se hvordan det er. Og jeg er sikker på det gør pænt meget av.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Max str. på æg?
« Svar #7 Dato: 24 August , 2017, 19:00 »
Oh stakkels høne, det må virkelig gøre ondt  :(

Ja der var to blommer i, i normal størrelse. Synd at manden ikke vil have flere kyllinger i år, for havde en skruk der ikke havde lagt så længe, kunne været sjovt at forsøgt med tvillinger :) Det behøver ikke at være et så stort æg for at der er to blommer i, har oplevet det en del gange med alm. str. også :)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte