Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!  (Læst 14847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #15 Dato: 19 Juli , 2017, 12:01 »
Kalk er for at fjerne utøj og holde det væk, effektivt. Det er det samme du kalker huse med. Det er noget kradst stads, som du skal bruge beskyttelsestøj for at anvende. Det skal blandes op med vand, og så maler du hønsehuset med det.

Hemexide er forebyggende, uskadeligt. Det har ikke virket forebyggende i mit hønsehus. Blodmiderne tager sandbad i det. >:( /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #16 Dato: 20 Juli , 2017, 13:39 »
Jeg "kalker" årligt med Hemexcide. I mine hønsehuse holder det blodmider samt nordiske fuglemider væk.
Det er også effektivt og ugiftigt mod myrer indendørs, et lille drys er nok 😊
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #17 Dato: 22 Juli , 2017, 19:39 »
Er lille tip kumne evt. Være at kontakte den lokale fjerkræ


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline adamsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • I hønseholdsplanlægningsfasen
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #18 Dato: 11 August , 2017, 16:39 »
Nå sommerferie og regnvejr har forsinket mig lidt men nu har jeg gravet ud, sat stolper og bygget hønsegården op - mangler et enkelt fag. Jeg har nu indkøbt volierenet - men er det bedst/mest sikkert / forsvarligt at montere det indersiden af rammerne eller på ydersiden både med hensyn til rovdyr der vil ind og hønsene der skal gå inde i gården -  håber I kan komme med nogle gode råd ;)
Ingen høns endnu....

Offline adamsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • I hønseholdsplanlægningsfasen
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #19 Dato: 11 August , 2017, 16:40 »
Et midtvejsbillede ;)
Ingen høns endnu....

Offline William

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 194
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #20 Dato: 12 August , 2017, 12:06 »
Vi har montetet nettet på indersiden, men mest grundet at vi syntes der er pænest :)
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #21 Dato: 12 August , 2017, 12:38 »
Hvis du maler volierenettet sort, er det nemmere at se igennem.

Det er en rigtig god ide at lægge tag over volieren - med så begrænset plads som der er, bliver det nemt noget surt og smattet og ildelugtende noget, hvis det udsættes for nedbør. Hvis du holder det tørt, er det også nemmere at rive klatter og foderrester af med en almindelig haverive.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline adamsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • I hønseholdsplanlægningsfasen
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #22 Dato: 13 August , 2017, 22:13 »
Monterede på indersiden og det er pænt. Næste step er at få en million tons jord tilbage i renderne ;)
Ingen høns endnu....

Offline adamsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • I hønseholdsplanlægningsfasen
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #23 Dato: 05 ſeptember , 2017, 13:38 »
Monterede på indersiden og det er pænt. Næste step er at få en million tons jord tilbage i renderne ;)
Nu med høns ;)
Ingen høns endnu....

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #24 Dato: 05 ſeptember , 2017, 20:20 »
Halløj, hvor ser de sjove ud. Hvad er det for en race? (altså de 4 på det første billede).
God fornøjelse med hønseholdet  :)
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline adamsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • I hønseholdsplanlægningsfasen
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #25 Dato: 06 ſeptember , 2017, 22:01 »
Halløj, hvor ser de sjove ud. Hvad er det for en race? (altså de 4 på det første billede).
God fornøjelse med hønseholdet  :)
Det er Sabelpoot Mille Fleur - og kyllingerne er dværg wyandotter.

Det var ikke meningen jeg skulle have de små daggamle, men pludselig havde jeg sagt ja til både 4 Sabelpoot (fra april) og også 4 kyllinger - så jeg har installeret kylingekasse og varmelampe i hønsehuset. Nu er jeg så ved at bryde min hjerne med,  hvordan jeg får integreret de små med de store, så de ikke får prikket øjnene ud, når de ikke har deres hønemor til at beskytte sig....
Ingen høns endnu....

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #26 Dato: 07 ſeptember , 2017, 10:00 »
Ja, pas på, for det der med høns kan godt gribe om sig, især når man får øjnene op for at de mange smukke og ikke mindst produktive racer som findes-

Gå evt. race kikning he: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk for der er billeder og en lille beskrivelse af alle de racer, som vi pt. har i vores Skandinaviske Fjerkræ Standard.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #27 Dato: 07 ſeptember , 2017, 23:10 »
Mille fleur - de er yndige <3
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline adamsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
  • I hønseholdsplanlægningsfasen
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #28 Dato: 27 Oktober , 2017, 20:18 »
Det er bare gået så fint med at have høns! Wyandotkyllingerne voksede hurtigt ud af deres trækasse - så jeg byggede kyllingehus under siddepindene til dem. De første par dage stadig med varmelampen - men da de så ret fjerede ud, slukkede jeg den. Om morgenen lukkede jeg så de store Mille Fleur ud og lod kyllingerne gå i hønsehuset om dagen, mens jeg var på arbejde.

Så blev det weekend og jeg prøvede at lukke dem ud i hønsegården samtidigt. Ledsaget udgang, hvor jeg beskyttede dem mod at blive hakket - 1-2 timer om dagen. Det gik fint, men jeg lukkede dem ind, når jeg ikke kunne holde øje med dem. Sådan gjorde jeg i 2 uger. Så blev det efterårsferie og jeg lod dem komme ud sammen - fra morgenstunden - mens jeg kiggede ud til dem jævnligt . Kylingerne sov  i deres hus, indtil jeg sidst på ugen fjernede det igen, så de kunne sove i samme hus sammen. Nu hvor de kunne gå i gården sammen. Det gjorde de så fra i søndags.  Den første nat sov de små i hjørnet - men næste aften satte jeg dem på pinden ved siden af de store.

To aftener senere kiggede jeg ind, da de var gået til ro og de sov igen på gulvet, så jeg løftede dem på pind igen. Men da jeg kiggede ind af sprækken, kunne jeg se, at de prøvede at møffe sig hen til de store, hvor de så fik et ordentlig hak - det kunne jeg ikke lide. Så jeg gik ind igen og satte dem så på en pind lidt længere nede.

Igår var de gået ind, og havde igen sat sig på en af kasserne på gulvet. Jeg løftede dem på deres egen pind.

Her til aften gik jeg ud - og tadah - der sad de så fint 4 på stribe på deres egen pind i den ene side, mens de store sad pænt 4 på stribe på deres egen pind højere oppe. Jeg er meget stolt. Det er bare gået så fint - med integrationen af de store og de små!! Meget lettere end jeg havde turde håbe på!




Ingen høns endnu....

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Nybegynder med hobbyhøns i egen have - København!
« Svar #29 Dato: 28 Oktober , 2017, 11:25 »
Skønne billeder. Det lyder ikke som om det kan gå helt galt. Godt begyndt er som bekendt halvt fuldendt...