Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk  (Læst 2214 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Skruk
« Dato: 10 Juni , 2018, 21:55 »
 Jeg går og håber på at mine sussex eller grønlæggere skal blive skruke... men sys de lader vente på sig  ::)
Den ene grønlægger har tidligere gjort tegn til at ville ligge sig på rede, men gik så helt fra igen. Er der noget jeg kan gøre for at fremme processen lidt? Giver dem pt korn blanding, da nogen siger at det at de bliver fedet lidt op, kan gøre dem nemmere skruk?

Håber på kyndige råd, så projekt kyllinger kan lykkes.
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2018, 08:33 »
Lig snyde æg i reden gerne 10 stk...
det plejer at hjælpe med det samme her..😁🌝
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Skruk
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2018, 08:40 »
Det må prøves. Så er nu på vej ud og købe snyde æg ;)
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk
« Svar #3 Dato: 11 Juni , 2018, 08:53 »
Jeg har prøvet lidt af hvert, først steen som jeg malede, bortennisbolde, flamingo æg - havde også 2 træ legetøjsæg og tilsidst rigtige snydeæg i plastik- dem er de nu gladest for.
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Skruk
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2018, 10:29 »
Snydeæg er nu lagt ud, den ene grønlægger ligger på alle de andres æg??? Hmm måske hun samler lidt sammen nu. De høns er svære at blive kloge på som nybegynder :laugh:
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Skruk
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2018, 10:34 »
Håber virkelig det lykkes, synes det kunne være lidt sjovere af naturens veje, fremfor rugemaskine... må væbne mig med toldmodighed, selv om det til tider er svært ;D
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk
« Svar #6 Dato: 12 Juni , 2018, 14:01 »
Uhhh det kender jeg... har været utålmodig i 2 år😂😂😂 så købte jeg 2 ea og 2 barneveldere. Læste at barnewelder ikke let skrukker... meeeen -har nu kun 1 af dem hver tilbage. Men de ligger så også begge to skruk.... Ea’en for 2 gang i år😂😔😏😅☺️ Ja så æg får vi ingen af lige nu... har kun de to voksne og 3stk 9 ugers kyllinger....
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥